آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

بازار سیاه تامین لاستیک و مشکلات آن

بازار سیاه تامین لاستیک و مشکلات آن

یک کامیون‌دار و فعال حمل‌ونقل از وضعیت نابسامان بازار لاستیک و افزایش هزینه‌های نگهداری کامیون گلایه کرد.

داوود بهرامی راننده تریلر با بیان اینکه تعداد لاستیک در بازار بسیار کاهش‌یافته است و تقریباً نایاب شده است، گفت: در صورت پیدا شدن لاستیک قیمت آن بسیار گران است و  بابت خرید آن با مشکلات زیادی مواجه هستیم.(در مورد مشکلات تامین لاستیک برای کامیون داران کلیک کنید)

او همچنین گفت: مبلغی که راننده برای ۱۸ حلقه لاستیک چینی باید بپردازد برای هر جفت دست‌کم ۸ میلیون تومان پول نقد است و توجه داشته باشید که این رقم قیمت لاستیک چینی است. لاستیک «میشلن» حدود ۱۲ میلیون تومان است و در صورت تداوم گرانی و نایابی لاستیک در بازار طولی نمی‌کشد که تمام کامیون‌ها از بی‌لاستیکی و نبود قطعات به‌خودی‌ خود خاموش می‌شوند و از ناوگان حمل و نقل به کنار رانده می شوند.

داوود بهرامی در رابطه با چند ماه اخیر گفت: قبلاً حداقل می‌توانستیم لاستیک را به‌صورت قسطی خریداری کنیم ولی حالا فقط به‌صورت نقدی آن‌ هم از بازار سیاه امکان تهیه لاستیک وجود دارد.

به گفته این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای لوازم ‌یدکی کامیون ها هم خیلی گران شده است طوری که بعضی از قیمت‌ها از چند برابر هم حتی گذشته است.

داوود بهرامی در آخر در مورد مشکلات تامین لاستیک کامیون داران گفت:

 واقعاً نمی‌دانیم باید چگونه کار کنیم که صرفه اقتصادی داشته باشد با این وضعیت سرمایه کامیون‌داران در حال از بین رفتن است و اگر فکری به حال ما و ناوگان باری  جاده ای نکنند جبران‌کردن خسارات ناشی از آن تقریباً غیرممکن است.(در مورد مشکلات ناوگان باری کشور بیشتر بدانید)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.