آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

خطر کامیون‌های خودران برای شغل کامیونداران

خطر کامیون‌های خودران برای شغل کامیونداران

با بهره‌مندی از کامیون‌های خودران، صنعت حمل و نقل در آینده به باراندازهای خودران نیز مجهز خواهد شد که راننده‌های انسانی بارهای خود را به آن تحویل داده و سپس کامیون‌های خودران بارها را به سراسر کشور منتقل خواهند کرد. تحقق این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی بر درآمد رانندگان داشته باشد.

گزارش‌های جدید در مورد پروژه کامیون‌های بدون راننده نشان می‌دهد که کامیون‌های خودران می‌توانند جای 294000 شغل در صنعت کامیون‌داری را اشغال کنند. همچنین این گزارش‌ها بر این نکته تأکید می‌کنند که مدیران و سیاستگذاران این صنعت باید فرایند کنار گذاشتن رانندگان انسانی را تا بیشترین حد امکان به فرایندی نرم و تدریجی تبدیل کنند.

 

با اتخاذ تصمیم‌های درست می‌توان از حذف رانندگان کامیون در صنعت حمل‌ونقل جلوگیری کرد

بدیهی است که بدون اتخاذ تصمیم‌های درست، اتوماسیون باعث از بین رفتن شغل رانندگی خواهد شد و بسیاری از رانندگان با درآمد متوسط و پایین، بیکار خواهند شد و درآمد اشخاص مستقل از صنعت حمل و نقل کمتر و کمتر خواهد شد.

با این که سیستم‌های خودران در حال حاضر در تمام حالات حمل و نقل در حال توسعه و ارتقاء هستند، صنعت کامیون‌داری به احتمال بسیار زیاد جزو نخستین صنایعی است که این سیستم‌ها را می‌پذیرد. در حال حاضر، بهترین حالت برای کامیون‌های خودران که با عقل بیشتر جور در می‌آید این است که باراندازها در انتهای مسیرهای طولانی قرار بگیرند. از آن‌جایی که برای سیستم‌های خودران کنونی، رانندگی در محیط‌های شهری کار دشواری است، رانندگان انسانی می‌توانند در این محیط‌ها هدایت کامیون‌های خودران را بر عهده بگیرند و رانندگی در جاده‌های طولانی را به کامیون‌های خودران بسپارند تا بدون راننده در آن‌ها حرکت کنند. باید در نظر داشت این کار ممکن است باعث استخدام رانندگان زیادی بشود ولی به طور قطع دستمزد آن‌ها بسیار کم خواهد بود.

از طرفی، استفاده از فناوری کامیون‌های خودران می‌تواند باعث افزایش "دیجیتالی‌سازی" صنعت کامیون‌داری و استفاده بیشتر بازارگاه‌های مبتنی بر اپلیکیشن‌ بشود. گفتنی است این مورد نیز می‌تواند درآمد رانندگان را پایین‌ بیاورد چون این اپلیکیشن‌ها هزینه بارگیری و حمل بار پایین می‌آورند.

 

 

کارشناسان توصیه می‌کنند تعامل بسیار خوبی بین پرسنل، مدیران و سیاستگذاران صنعت وجود داشته باشد و این همکاری بر سه پایه اصلی استوار باشد:

1-بسط و گسترش صنعتی که کارگران به آن دسترسی آسانی داشته باشند.

2-وضع استانداردهای کاری باثبات‌تر و قوی‌تر که به خوبی از پرسنل حمایت کنند.

3- سرمایه‌گذاری بر روی نوآوری‌هایی که دسترسی به اهداف اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را امکان‌پذیر می‌کنند.

هدف این اصول این است که آینده‌ای بسازند که در آن صنعت به گونه‌ای تغییر کند که هم به نفع بازار باشد و هم به نفع کارگر. توصیه می‌شود رانندگان محلی مانند کارمندانی دسته‌بندی شوند که در این صنعت  مشغول به کارند و رشد و ارتقاء آن کمک می‌کنند. رانندگان باید آموزش ببیند و مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند با کامیون‌های خودران کنار بیایند و بهره‌وری آن‌ها را بالا ببرند.

 

 

آیا می‌دانید بازی کامیون‌های خودراناز کجا شروع شده است؟؟ برای مطالعه کلیک کنید

منبع: truckinginfo

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.