آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

 

کامیون یخچالی و حمل بار با آن

یک کامیون یخچال دار کامیون و یا ون طراحی شده برای حمل بارهای سریع در دمای خاص است.

کامیون های یخچالدار از ماشین های یخچالدار که دارای تهویه ای ساده برای حمل میوه است، متفاوت می باشد. کامیون های یخچالی می توانند به اندازه یخ سرد شوند و به انواع سیستم های خنک کننده مکانیکی و دیزلی مجهز هستند که از دی اکسید کربن (به صورت یخ خشک یا به صورت مایع) به عنوان یک عامل خنک کننده در این مدل کامیون های استفاده شده است. اتاق یخچالی کامیونت به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند دمای بار سرد را حتی در شرایط تابستان گرم در خارج از کامیون حفظ کنند.

اولین کامیون های کامیون های مجهز به یخچال های مکانیکی در سال 1925 توسط صنعت بستنی معرفی شد. در سال 2010 در سراسر جهان حدود 4 میلیون کامیون با یخچال و فریزر مورد استفاده قرار گرفت.

 

اتاق حمل بار کامیون یخچالی

اتاق حمل بار یخچالی کامیونت در واقع یک واحد یخچال عایق شده است که بر روی یک شاسی نصب می شود. اتاق حمل بار یخچالی همانند اتاق حمل بار بر روی شاسی کامیونت ، وانت بار و .. قرار می گیرد و به دلیل استفاده از ساندویچ پانل در ساخت آن میزان اتلاف انرژی به حداقل می رسد.

کامیونهای یخچالی در اواخر دهه 1930 در ایالات متحده به شکل مدرن ظاهر شدند که بر اساس قرار گرفتن یک واحد یخچال عایق شده روی یک شاسی تولید شده بودند. این پیکربندی تقریبا برای 80 سال تغییر نکرده است، اما حجم تجهیزات، ظرفیت آن ها در طول گذشت سالها توانسته بهبود یابد.

ویژگی‌های اتاق های حمل بار یخچالی

1.عایق انرژی

2.ایزوله بودن

3.امکان ورود و خروج هر نوع آلودگی به درون اتاق وجود نداشته باشد.

 


کندانسورهای اتاق حمل بار کامیون یخچالدار

برای اتاق حمل بار یخچالی از کندانسور هایی استفاده می شود که شامل یک قطعه فلزی از لوله است که به شکل پیچیده پیچ خورده است. این لوله با یک نوع مایع فوق العاده با تکنولوژی بالا، شناخته شده به عنوان مایع خنک کننده پر شده است.

شرکت ماموت و کامیون‌های یخچالی

شرکت ماموت به عنوان یکی از پیشتازان در امر صنعت به خصوص در زمینه ساخت انواع اتاق های حمل بار با تولید محصولات با کیفیت و ویژگی هایی نظیر افزایش کیفیت و سبکی و مقاومت و عایق بودن محصولات خود را از دیگر تولید کنندگان متمایز ساخته است.اتاق حمل بار یخجالی ماموت از سازه ساندویچ پانل ساخته شده است.

لایه‌های متفاوت ساندویچ پنل در اتاق کامیون یخچالدار

1.یک لایه میانی ساخته شده از فوم

2.پلی اورتان

3.پشم سنگ و سایر مواد دیگر

درب عقب اتاق حمل بار یخچالی دو لنگه بوده و بر روی 3 لولا با ضخامت 8 میلی متر از جنس چوب چند لایه با دو وزق آلوزینک و دارای عایق بنی PVC با لاستیک مخصوص می باشد.

 

مشخصات اتاق یخچالی ایسوزو ۵/۲

نوع اتاق :

ابعاد بیرونی

  • طول ۳۲۰۰ میلیمتر
  • عرض ۲۰۰۰ میلیمتر

ابعاد داخلی

  • طول ۳۰۲۰ میلیمتر
  • عرض ۱۷۸۰ میلیمتر
  • ارتفاع مفید داخل ۱۶۵۰ میلیمتر
  • حجم ۹ مترمکعب

ساختار شاسی

شاسی و قطعات فلزی ساخته شده از فولاد با استحکام بالا (St52-3/Qst 380Tm)

 


اتاق یخچالی ماموت

ساختار اتاق

دیواره های بغل ، جلو، سقف از عایق ساندویچ پانل یک تکه (پلی اورتان آلمانی)مخصوص دو رو ورق آلوزینک پیش رنگ شده (ضخامت ورقها بیرون ۰٫۸mm و داخل ۰٫۵mm و از رو ۲۵ میکرون رنگ پلی استر و از زیر پرایمر مخصوص) – تمام پروفیل های نگهدارنده پانل(بیرون و داخل) از آلومینیوم مخصوص – دارای سیستم روشنایی داخل سردخانه .

ضخامت دیواره ها

دیواره جلو ۱۰ سانتیمتر و دارای تقویت جهت اتصال یونیت – سقف ۱۰ سانتیمتر و دارای تقویت جهت اتصال پلیت – دیواره بغل ۱۰ سانتیمتر – کف ۱۵ سانتیمتر با زیر ورق پیش رنگ شده خارجی و رو دارای ریل آلومینیومی جهت جریان هوا زیر پالت ها.

 

 

سرد کننده ها

  • Safkar Model 325E – . قابل استفاده با برق سه فاز یا حرکت میل لنگ کامیون – قابل تنظیم دمای -۱۸ تا +۲ درجه سانتیگراد
  • Safkar Model 325K – . قابل استفاده با حرکت میل لنگ کامیون – قابل تنظیم دمای -۱۸ تا +۲ درجه سانتیگراد .
  • پلیت های سردکننده قابل استفاده با برق سه فاز- قابل تنظیم دمای–۳۵ تا ۰ درجه سانتیگراد (مخصوص بستنی) .

 

درب عقب

  • درب دولنگه و بر روی هر لنگه ۳ لولا و یک قفل با ضخامت درب عقب ۸۰ میلیمتر از جنس ساندویچ پانل و دارای عایق بندی P.V.C با لاستیک مخصوص می باشد .
  • تجهیزات سفارشی اتاق یخچالی ماموتدرب بغل بزرگ : ۱۵۰*۹۰ سانتیمتر .
  • درب بغل متوسط : ۹۰*۷۰ سانتیمتر
  • درب بغل کوچک : ۸۰*۶۰ سانتیمتر
  • گلگیر : ۲ یا ۴ عدد ربع دایره
  • نردبان

وام گرفته از: تراکزکار

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.