این کِشنده کانسپت که طی رویداد ویژهای در برلین آلمان رونمایی شده است، پیشنمایشی از یک کامیون تولیدی در آینده را ارائه کرده که ولوو قصد دارد آنرا برای استفاده در بنادر و مراکز تدارکاتی بزرگ تولید کند.
قوای محرکه تمام الکتریکی ورا از همان نوع میلگردان و باطریهایی استفاده میکند که در اولین کامیون الکتریکی ولوو که اوایل سال جاری معرفی شد بکار رفته بود؛ بنابراین هرچند ولوو اطلاعاتی در مورد قوای محرکه ورا منتشر نکرده است ولی میدانیم که کامیون الکتریکی قبلی این شرکت مجهر به امکانات زیر بود:
نکته مهمی که در مورد ورا اعلام شده این است که امکان اتصال آن به هر تریلر استانداردی وجود داشته و میتواند تا 32 تن بار را حمل کند. ولوو معتقد است وسایل نقلیهای مثل ورا، کارایی و سودمندی خود را در صنایعی که وابستگی زیادی به کامیون و حملونقل دارند اثبات خواهند کرند.
واقعیت هایی جالب و خواندنی دربارهی کشنده های سنگین را بخوانید.
ازآنجاییکه این کِشنده فاقد هرگونه آلایندگی بوده و سر و صدای کمی دارد، میتواند عملیات خود را در هر زمانی از روز یا شب انجام دهد.
برای اینکه ورا بتواند بدون نیاز به راننده به جابجایی بار بپردازد، به حدود 30 سامانه اخطار، ترمز و کاهش سرعت خودکار، دوربینهای کنترلی و سیستم تنظیم فاصله مجهز شده است.
علاوه بر این، بهوسیله سرویس ابری، در هر زمانی امکان اتصال ورا به مرکز کنترل حملونقل وجود دارد که از این طریق میتوان بر حرکت وسیله، موقعیت در جاده، محتوای بار و پارامترهای دیگر نظارت داشت. بااینحال ولوو معتقد است در آینده رانندههای انسانی همچنان در بیشتر کامیونها باقی خواهند ماند اما به زودی وسایل نقلیه تجاری خودران را در مناطق محدودی مثل فرودگاهها و بنادر خواهیم دید.( در مورد خطر کامیونهای خودران برای شغل کامیونداران بخوانید)