آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی

ما اغلب از نیاز به محدود کردن حواس پرتی مان در هنگام رانندگی می شنویم. این جمله فورا ذهن مارا به سمت تصاویری از تلفن های همراه، ارسال پیام کوتاه و یا حتی وجود کودکان در صندلی عقب سوق می دهد.

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی

با این حال، بسیاری از حواس پرتی های درونی و بیرونی شما ممکن است به عنوان حواس پرتی تشخیص داده نشوند. درک و محدود کردن حواس پرتی ها در حین رانندگی کمک به جلوگیری از حوادثی می کند که می توانند به کار شما را خاتمه دهند و یا بدتر از آن، ممکن است زندگی کسی را به پایان برسانند. راننده کامیون با عوامل مختلفی می تواند پریشان شود. تصادف یک کامیون دیزلی ممکن است اختلال بزرگی را حین تصادف با چند وسیله نقلیه دیگر در خطوط متعدد جاده ای ایجاد کند.(زمان مناسب برای کنار گذاشتن رانندگی)

در اینجا به طور مختصر به بعضی از حواس پرتی ها اشاره می کنیم:

حواس پرتی های بیرونی

حواس پرتی های خارجی برای شناسایی آسان هستند. چیزهایی در اطراف ما هستند که توجه ما را از رانندگی پرت می کنند، موسیقی، تلفن های همراه، اتومبیل هایی که در جلوی ما هستند، تابلوهای تبلیغاتی، عابران پیاده، هواپیما و مناظری مانند جاده ها یا کوه ها و یا هر چیزی که تمرکز ما را از خطرات بالقوه دور می کند، حواس پرتی است. رانندگی با حواس پرتی عامل اصلی تصادفات و مرگ و میر است تا رانندگی با عوامل دیگر.دو نمونه از حواس پرتی که شاید توجه کمتری به آنها می شد عبارتند از:

چک کردن نقشه

چک کردن نقشه نیز می تواند به صورت کامل باعث حواس پرتی رانندگان شود.رانندگانی که به مدت طولانی به جاده نگاه نمی کنند. این امر می تواند بسیار خطرناک باشد در حالی که راننده در ترافیک یا بزرگراه باشد و یا در تلاش برای حرکت.

 

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی

رانندگی به صورت شیفتی

برای راندن در مسافت های طولانی بعضی راننده ها مجبورند که از راننده کمکی بهره ببرند. زمانی که یک راننده در حال استراحت است دیگر راننده می تواند بدون توقف رانندگی کند. با این حال در زمانی که فرد رانندگی نمی کند می تواند در صندلی استراحت مانده و خود عاملی برای منحرف کردن راننده در حال کار باشد. این نیز می تواند نوعی حواس پرتی جدی باشد اگر هر راننده فردی را به هر عنوان در کنار خود داشته باشد.

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی

چک کردن آینه ها

چک کردن آینه ها نیز می تواند به اندازه چک کردن تلفن همراهتان خطرناک باشد.شما فکر می کنید که در حال انجام یک کار با تمرکز بالا هستید، اما همین کار می تواند برای چند ثانیه تمامی حواس شما را به سمتی دیگر سوق دهد، همچنین در حین این کار ممکن است ذهن شما به سمت افکار متفرقه دیگر کشیده شود.

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی-آسان بار-آسان پدیا

حواس پرتی های درونی

آیا کسی در مورد حواس پرتی های درونی فکر می کند؟ برای حفظ امنیت باید از لحاظ ذهنی آماده بوده و بر آن کاری که در دست داریم تمرکز کافی داشته باشیم.
آیا به اندازه کافی استراحت کرده اید؟ آیا در مورد بحثی که در شب قبل با همسر خود داشته اید فکر می کنید؟ آیا با شکم پر خوابیده اید؟ آیا نگران این هستید که به خاطر ترافیک به موقع بار نزنید؟ آیا به اشتباهاتی فکر می کنید که در روزهای گذشته آنها را انجام داده اید؟ این نوع حواس پرتی می تواند تاثیر زیادی بر توانایی شما را در رانندگی با خیال راحت داشته باشد و نتایج بدی را رقم بزند.
از طرف دیگر هنگامی که از گروهی از رانندگان پرسیدند که چرا ما تصور می کردیم که رادیو شما را کمتر تحت تاثیر قرار داده است؟ بیشتر آنها گفتند که آهنگ های رادیویی را برای سال ها و مکررا شنیده اند. با این حال، همان آهنگ ها می توانست بر تمرکز حواس آنها در رانندگی تاثیر بگذارد.این ها شاید تنها چند عامل اصلی درونی باشد که رانندگان دائما با آنها درگیر باشند به هر حال تاثیر خود را بر روی رانندگی افراد می گذارند.(می توانید در مورد مشکلات دیگر رانندگان بیشتر بدانید.)

محدود کردن حواس پرتی در رانندگی

تازه کارها حواس خود را پرت می کنند

هنگامی که بحث از حواس پرتی است، یک تازه کار می تواند گاهی اوقات بدترین دشمن خود باشد.(یک راننده کامیون خوب چه ویژگی هایی دارد؟)
تمامی افکاری که در بالا گفته شد در هنگام رانندگی احتمال یک حادثه در آینده را افزایش می دهند. اگربه خاطر مسائلی که اذیتتان می کنند به خوبی نخوابیدید، رانندگی با خستگی نیز باعث می شود که مشکلات زیادتری به وجود بیاید. به اشتباهات خود فکر کنید، از آنها یاد بگیرید و رو به جلو حرکت کنید. به عنوان مثال توزیع کننده بار به شما یادآوری نمی کند که شما دو روز قبل فراموش کرده اید که به تریلر (در مورد تریلر بیشتر بدانید) خود سوخت برسانید و نمی داند که شما نوبت خود را فراموش کرده اید، او نمی داند که شما ممکن است تازه کار باشید و نتوانید تعادل بین کار و افکار خود را برقرار کنید تا بتوانید تمرکز کافی روی کار خود داشته باشید.پس تمامی این افکار می توانند تنها ذهن راننده تازه وارد را از تمرکز بر رانندگی خود محرف کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.