آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

دستورالعمل اجرایی تن – کیلومتر نهایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این جلسه،بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اجرای مرحله نهایی مصوبه 209 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور درخصوص تعیین نرخ حمل جاده‌ای بر اساس تن‌ - کیلومتر انجام شد و پس از بحث و بررسی پیرامون مصوبه تن کیلومتر با توجه به نهایی شدن دستورالعمل اجرایی، ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه اجرایی مربوطه به استانها در دستور کار سازمان قرار گرفت . 

در این نشست همچنین مقرر شد نرخ شاخص بر مبنای هر تن – کیلومتر 1033 ریال و ضرایب مسافت به استانها اعلام شود همچنین ضریب تطبیق بین75 / 0 درصد 25 / 1 درصد توسط استانها در نظر گرفته شود.

دستورالعمل اجرایی تن – کیلومتر نهایی شد

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه اجرای این دستورالعمل امکان دارد موارد پیش‌بینی نشده احتمالی که جامعیت همه موارد ، معیارها و دامنه‌ها را پوشش ندهد، وجود دارد، از این رو توافق گردید در صورتیکه نرخ های محاسباتی از نرخ های فعلی کمتر باشد ، نرخ فعلی ملاک عمل قرار گیرد .
این گزارش حاکی است به منظور رفع نقایص احتمالی در اجرای مصوبه تن - کیلومتر جلسات تخصصی هر ماه برگزار و با توجه به تغییرات قیمت ، اقلام هزینه‌ای ناوگان ، مبلغ نرخ تن کیلومتر به صورت دوره‌ای به روز شود .

یادآور می‌شود محاسبه شاخص‌های اولیه تن کیلومتر بر اساس عوامل هزینه‌ای قیمت تمام شده و نرخ تن کیلومتر با در نظرگرفتن تاثیر تک تک هزینه‌ها در واحد تن – کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است ، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سربار مانند کمیسیون ، بیمه مسئولیت مدنی ، تخلیه و بارگیری محاسبه شد و برای دستیابی به آن بیش از 30 جلسه اصلی و فرعی ، 1060 نفر – ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیونداران و رانندگان ، اساتید دانشگاه، صاحبنظران و شرکتهای مشاور تشکیل شده است .

 


منبع: خبرگزاری صدا و سیما و ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.