مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، داریوش باقر جوان توضیحاتی تکمیلی در مورد وضعیت 70 هزار راننده در پایانه بار بندرعباس در انتظار نوبت پیامکی ارائه دادند.( برای بازدید سایت سازمان راهداری استان هرمزگان کلیک کنید )
داریوش باقر جوان در مورد اعتراضات و گلایههای رانندگان در مورد افزایش مدت زمان خواب کامیونها و هدر رفتن رفت آنان، گفت: سیستم نوبت دهی در پایانه بار بندرعباس یک سیستم پیامکی است و و منظور از خواب کامیون این نیست که راننده با کامیون خود 20 روز در پایانه بار منتظر بوده است بلکه به این معنی است که در شهر خود بوده و 20 روز برای رسیدن موعد دریافت بار صبر کرده است.( در مورد افزایش خواب کامیونها در بندرعباس تا یک ماه، بخوانید )
او در ادامه گفت: او ادامه داد: روال این است که راننده نوبت بار را به صورت آنلاین میگیرد و بر اساس میزان باری که از پایانه خارج میشود 48 ساعت قبل از موعد نوبتش، پیامکی را دریافت میکند و سپس با حضور در بندرعباس بار را از پایانه به مقصد حمل میکند.( در مورد توزیع 35 هزار لاستیک در پایانه بار بندرعباس بیشتر بدانید )
داریوش باقر جوان دلیل طولانی شدن نوبتدهی پیامکی در پایانه بار بندرعباس را کاهش بار گمرکی و بندری عنوان کرد و گفت اگر مشکلات ترخیص کالا سریعتر برطرف شود این دست مشکلات نیز با سرعت بیشتری حل میشود.( در مورد اعتراضات رانندگان و راه حلهای جدید آن حتما بخوانید )
او ادامه داد: روال این است که راننده نوبت بار را به صورت آنلاین میگیرد و بر اساس میزان باری که از پایانه خارج میشود 48 ساعت قبل از موعد نوبتش، پیامکی را دریافت میکند و سپس با حضور در بندرعباس بار را از پایانه به مقصد حمل میکند.( در مورد مقررات حمل کالای وارداتی به ایران بدانید )
منبع: تین نیوز