آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

تردد ناوگان‌ها با بارهای خطرناک در ایام نوروز ممنوع شد

تردد ناوگان‌ها با بارهای خطرناک در ایام نوروز ممنوع شد

ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال 98 قرار دارد و در همین راستا دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی از جمله ممنوعیت تردد ناوگان حامل کالاهای خطرناک صادر می‌شود.

یک راننده ترانزیتی به خبرنگار تین نیوز خبر داد که اخیرا در محور طبس یزد مجددا تانکر حمل سوخت ترمز بریده و با چند دستگاه کامیون و سواری برخورد کرده و دچار آتش‌سوزی شده است.( درمورد انجمن‌های صنفی کامیونداران بیشتر بدانید )

وی با بیان این‌که به علت حجم بالای آتش‌سوزی اطلاع دقیقی از حادثه‌دیدگان در دست نیست، گفت: متأسفانه این چندمین بار است که در سال جاری شاهد تصاف و حادثه‌آفرینی تانکرهای حامل مواد سوختی هستیم.

در همین راستا نشست هماهنگی اجرای طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی در سال 98 که با حضور جمعی از مدیران معاونان و کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و راهداری برگزار شد با تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت تانکرهای حمل مواد سوختی به پایان رسید.

 

تردد ناوگان‌ها با بارهای خطرناک در ایام نوروز ممنوع شد

گفته می شود که ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال 98 قرار دارد و در همین راستا دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی از جمله ممنوعیت تردد ناوگان حامل کالاهای خطرناک، انسداد مسیرهای پرخطر، فعالیت شبانه‌روزی مراکز معاینه فنی، تعطیلی کارگاه‌های جاده‌ای و ... ازجمله مواردی است که به استان‌ها ابلاغ می‌شود.( کامیون های عجیب را همین حالا ببینید )

در تعطیلات نوروز هر سال برای رفاه مسافران، محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های استان‌ها اعمال شده است.

پس از رسمی شدن مرز باشماق مریوان از سال 85 تردد تانکرهای حامل سوخت از طریق این مرز وارد کشور می شوند و به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن این مسیر اغلب با بروز حوادث ناگواری همراه است و واژگونی این تانکرهای حامل سوخت علاوه بر تلفات انسانی باعث آلودگی محیط زیستی نیز می شود.

بر اساس آمارهای موجود روزانه 400 تا 800 تانکر عراقی در مسیرهای مختلف استان کردستان تردد می کنند. برخی استان‌های دیگر از جمله یزد نیز درگیر چنین ترددهای هستند.

 


منبع: تین نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.