آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران

راننده یک ماشین سنگین بودن، علاوه بر سختی‌های شب بیداری و تحمل سرما و گرما و وضعیت نامناسب جاده‌ها، نیازمند داشتن برنامه ریزی نیز هست. یک راننده کامیون خود مالک باید برای پیدا کردن بار، بارگیری، مطالبه کردن کرایه، رعایت کردن مسائل حقوقی، حفظ امنیت بار و هزاران مورد دیگر زمان و انرژی صرف کند. انجام تمامی این کارها به نحو احسن نیازمند یک برنامه ریزی مناسب است.

سوال این است که  چگونه می‌توانید به عنوان یک راننده کامیون بهره‌وری خود را افزایش دهید و زندگی خود را ساده‌تر کنید؟ در این مقاله 7 توصیه کاربردی برای مدیریت زمان به شما رانندگان عزیز ارائه کرده‌ایم، لطفا تا انتهای مقاله را مطالعه کنید:

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران


1-چند کار را با هم انجام ندهید: وقتی چندکار را همزمان با هم انجام می‌دهید برای انجام هیچ کدام از آنها تمرکز و تسلط لازمه را نخواهید داشت، بنابراین کارهای شما زمان بیشتری را برای به اتمام رسیدن نیاز خواهند داشت و همین امر شما را  از برنامه روزانه عقب میاندازد. بنابراین کارها را براساس اولویت بندی انجام دهید و تا حد ممکن سعی کنید همزمان چندکار مهم را با هم انجام ندهید.

2-کارها را پشت گوش نیاندازید: یکی از راحت‌ترین راه‌های انجام کار، انجام دادن کارهای خوشایند و ساده است تا حدی که کل وقت شما را به خود اختصاص دهد و شما از انجام کارهای مهم خود باز بمانید. سعی کنید از ترس انجام کارهای سخت آن‌ها را به تعویق نیاندازید و به موقع کار مهم را انجام دهید. اگر کارهای سخت و مهم را ابتدا انجام دهید ذهن شما برای انجام کارهای بعدی ورزیده‌تر خواهد شد و شما اعتماد به نفس کافی برای به سرانجام رساندن تمامی کارها را کسب خواهید کرد.


7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران


3-برای کار خود برنامه ریزی کنید و برنامه ریزی خود را اجرایی کنید: یک لیست از کارهایی که باید آن روز انجام دهید را شب قبل و یا صبح همان روز به صورت چک لیست تهیه کنید. کارهای اولویت بندی شده را طبق چک لیست خود تا انتهای روز به اتمام برسانید. با برنامه ریزی کردن برای کارهای روزانه، هیچ کاری فراموش نمی‌شود، هیچ وقت دیر به محل قرارهایتان نخواهید رسید و از همه مهم‌تر آرامش ذهنی و روانی بیشتری را تجربه خواهید کرد. این روش را حتما امتحان کنید تا متوجه تاثیرات آن برای کاهش استرس نیز بشوید.

4-متمرکز باقی بمانید: در دنیایی زندگی می‌کنیم که دوری از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نه تنها دیگر سودمند نخواهد بود بلکه گاهی دوری کردن از آن به شما ضرر نیز می‌رساند. اما چطور میتوانیم استفاده از گوشی همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنیم؟ جواب خیلی ساده است، یک زمان مشخص را برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی خود در طول روز در نظر بگیرید و به غیر از مواقع اضطراری دیگر آن را چک نکنید، همین کار کوچک تا حد بسیار زیادی به افزایش تمرکز شما کمک می‌کند؛ درنتیجه زمانی که تمرکز بالایی داشته باشید کارهای شما سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران


5-از تقویم استفاده کنید: اگر با تکنولوژی ارتباط خوبی دارید از تقویم‌های آنلاین استفاده کنید تا تمام موارد را به شما اطلاع دهند. اگر با تقویم‌های کاغذی ارتباط بهتری دارید حتما یک تقویم را همیشه همراه خود داشته باشید تا کارهای روزانه خود را به ترتیب بدانید و کاری را فراموش نکنید.

6-برنامه برای احتمالات: همیشه سعی کنید یک زمان آزاد را برای آب و هوای بد، ترافیک و مشکلات احتمالی در نظر داشته باشید. داشتن یک زمان اضافی در روز می‌تواند بار روانی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. حتی ممکن است از این زمان خالی برای تفریحات و یا یک خواب کوتاه استفاده کنید.

7-بهترین استفاده را از زمان‌های آزاد خود کنید: سعی کنید زمان‌هایی که وقتتان آزاد است به جای نشستن پشت فرمان، از کامیون خارج شوید و قدم بزنید. با حرکت کردن، مجددا عضلات شما فعال می‌شود و می‌توانید برای رانندگی مسیر بعدی خود انرژی بیشتری داشته باشید.


منبع: آسان بار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.