آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

نکاتی در مورد صرفه‌جویی در مصرف سوخت که هر راننده‌ای باید بداند (قسمت دوم)


در قسمت اول این مقاله با نکاتی مانند: اجتناب از توقف و حرکت مجدد، نحوه عبور از چراغ‌های راهنمائی و تقاطع‌ها، عبور از میدان‌ها، طریقه ی  صحیح دور زدن و چگونگی حرکت در ترافیک آشنا شدیم. در ادامه مطلب با نکات دیگری آشنا خواهیم شد که می‌توانند در جهت کاهش مصرف سوخت کمک زیادی به شما بکنند. با ما همراه باشید.

( برای خواندن قسمت اول مقاله ی نکاتی در مورد صرفه‌جویی در مصرف سوخت که هر راننده‌ای باید بداند کلیک کنید)

-نکته ششم

هنگامی که موتور سرد است، به آن فشار نیاورید موتورهای سرد سوخت بیشتری می‌سوزانند. در حالتی که موتور سرد است سعی کنید دور موتور را پایین نگه دارید. بهتر است کامیون خودتان را به گونه‌ای پارک کنید که هنگام شروع به کار در صبح، مجبور به مانوردهی زیادی نباشید و بتوانید به راحتی از پارک خارج شوید.

-نکته هفتم

اجازه ندهید موتور مدت زیادی به صورت درجا کار کند. یک کامیون بزرگ، آن هم با یک موتور گرم که به صورت درجا کار کند، در هر ساعت دستکم دو لیتر گازوئیل می‌سوزاند و چنانچه موتور سرد باشد این مقدار افزایش پیدا می‌کند. اگر کولر هم روشن باشد، میزان مصرف سوخت بسیار بالاتر خواهد رفت. کارشناسان توصیه می‌کنند اگر بیشتر از 30 ثانیه در محلی توقف داشتید، کامیون را خاموش کنید. مطمئن باشد اطرافیان شما هم به خاطر این که هوا را آلوده نمی‌کنید از شما سپاسگزاری خواهند کرد.

-نکته هشتم

موتور را مرتب سرویس کنید. کامیون شما وسیله‌ای برای امرار معاش شماست، بنابراین سرویس مرتب آن باعث می‌شود بهتر کار کند و سوخت کمتری بسوزاند، از طرفی احتمال این که در جاده از کار بیفتد نیز کاهش پیدا می‌کند و مجبور نخواهید شد مدتی آن را برای انجام تعمیرات بخوابانید. همیشه به یاد داشته باشید کامیون‌هایی که مرتب سرویس می‌شوند، کم مصرف‌تر هستند. اگر دود سیاه مشاهده کردید، مطمئن باشید که دارید ذرات آلاینده زیادی وارد هوا می‌کنید.

-نکته نهم

کامیون خودتان را تا آن‌جا که ممکن است آیرودینامیک کنید. توجه داشته باشید هنگام حرکت در سرعت‌‌های پایین که مسئله آیرودینامیک زیاد مطرح نیست، پایین آوردن شیشه‌ها کمتر از روشن کردن کولر سوخت مصرف می‌کند. اطمینان حاصل کنید که فاصله بین کابین کشنده و تریلر تا آن‌جا که ممکن است کاهش داده شده است. استفاده از کیت‌های بدنه، پنل‌های جانبی و بادشکن‌های روی سقف نیز می‌توانند در جهت کاهش مصرف سوخت بسیار موثر باشند.

-نکته دهم

تنطیم باد تایرها. باد تایرها را همیشه در بهترین حالت تنظیم کنید تا مقاومت آن‌ها با سطح جاده کاهش پیدا کرده و عمرشان نیز زیاد شود. اگر تایرها کم باد باشند، موتور مجبور است برای چرخاندن آن‌ها تلاش بیشتری بکند. توجه داشته باشید که هر 10% کاهش فشار باد تایر، مصرف سوخت را 1% درصد افزایش می‌دهد و باعث فرسایش تایرها نیز می‌شود.

-نکته یازدهم

وسایل اضافی را از داخل کامیون بردارید. سعی کنید ابزار و وسایلی که به آن‌ها نیازی ندارید را از داخل کامیون بردارید. توجه داشته باشید که هر 5000 کیلوگرم بار اضافی، میزان مصرف سوخت کامیون شما را 5% افزایش می‌دهد.

 

 

 

12نکته برای حمل و نقل کود دامی

طبق گفته ی سازمان دامپزشکی کشور هرگونه نقل وانتقال کود دامی از شهرستانی به شهرستان دیگر باید پس از کسب مجوز از شبکه دامپزشکی شهرستان مبدأ و هماهنگی با شبکه دامپزشکی شهرستان مقصد انجام شود.

 

با توجه به حساسیت زیاد در زمینه حمل و نقل کود دامی و لزوم اخذ مجوز برای حمل این نوع بار در نظر گرفتیم قوانین مربوط به حمل کود دامی را متذکر شویم. رانندگان عزیز توجه داشته باشند که قبل از حمل بار بدون مجوز تمامی عواقب توقف این بار توسط ارگان های مربوطه را در نظر بگیرند.

در زیر شرایط حمل و نقل کود دامی ذکر شده است.

 

شرایط حمل و نقل کود دامی:

  1. هرگونه نقل وانتقال کود دامی از شهرستانی به شهرستان دیگر باید پس از کسب مجوز از شبکه دامپزشکی شهرستان مبدأ وهماهنگی با شبکه دامپزشکی شهرستان مقصد انجام شود .
  2. کود دامی باید قبل از حمل وجابجایی به منظور مصرف ، حداقل به مدت یک ماه در محل مناسب جمع آوری وذخیره شود ومحل مناسب می تواند چاله ای نظیر چاله های سیلو کردن باشد . محل مذکور باید در دامداری بوده وبا جایگاه نگهداری دام فاصله ای مناسب ( در حدود بیست وپنج متر )داشته باشد . پس از چند هفته ،حرارت کود مذکور بر اثر تخمیر بالا رفته واین امر منجر به از بین رفتن ویروس ها ، باکتری ها وتخم های انگل موجود درآن می گردد وبعد از آن می توان کود مذکور را برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار داده ونسبت به جابجایی آن اقدام نمود .
  3. برای جلوگیری از خطرات برخی بیماری مشترک بین انسان ودام ، باید از پخش نمودن فضولات وکود حیوانات مبتلا به بیماری های مسری نظیر بروسلوز ، سل ، شاربن وغیره خوداری نمود.
    در مناطقی که توسط سازمان دامپزشکی کانون بیماری شاربن اعلام می گردد صدور مجوز حمل ونقل کود در منطقه ممنوع ومستلزم اجرای اقدامات بهداشتی ویژه می باشد .
  4. رطوبت لازم برای حمل ونقل کود می بایست به حدی باشد که در زمان حمل ونقل ،کود بر اثر وزش باد به اطراف پراکنده نشود .
  5. در صورت پایین بودن رطوبت در هنگام حمل ونقل وبارگیری ، باید با اسپری کردن آب بر سطح کود ، رطوبت لازم ایجاد گردد .
  6. جهت حمل کود ، باید از کامیون هایی استفاده کرد که اطاق بارگیری آن ها منحصراً از فلز یک پارچه بدون خلل وفرج و قابل ضدعفونی و شستشو باشد .
  7. جهت جلوگیری از پراکنده شدن کود در زمان حمل ونقل می باید از ورق های پلاستیکی یا نایلونی جهت پوشش دیواره های اطاق کامیون وهم چنین سطح کود استفاده نمود .
  8. استفاده از پارچه ضد آب ( برزنت ) تا پایان بارگیری در قسمت سقف اطاق کامیون ضروری است .
  9. تخلیه کود باید منحصراً در زمین های زراعی یا باغ ها انجام گیرد وتا فرارسیدن زمان مصرف آن ، باید سطح کود با یک لایه خاک ویا ورقه پلاستیکی پوشانده شود تا از جابجایی آن توسط باد وآلوده کردن محیط اطراف جلوگیری شود .
  10. پس از تخلیه کود ، باید کامیون حمل ونقل کود کاملاً شسته وبا ضدعفونی کننده مناسب وقوی ضد عفونی شود .
  11. در مناطقی که توسط سازمان دامپزشکی در زمان اپیدمی بیماری به عنوان کانون معرفی می شود . صدور هرگونه مجوز وجابجایی کود ممنوع بوده وباید منطبق با دستور العمل مربوطه اقدام شود
  12. کامیون های ویژه حمل ونقل کود دامی به هیچ وجه حق ندارند مواد اولیه تشکیل دهنده مواد غذایی دام چه به صورت فله ویا داخل گونی بارگیری نمایند .
    در صورت ثبوت یا مشاهده تخلف از موارد فوق با متخلفین برابر مقررات رفتار خواهد شد .

 

منبع: سایت سازمان دامپزشکی کشور فرنطینه وامنیت زیستی

معرفی کامیونت هینو 300 مدل 2018

گاهی اوقات در صنعت حمل و نقل محصولاتی را می‌بینید که طبق یک استاندارد خاص و برای کاربردهایی خاص تولید شده‌اند ولی ظاهراً کامیونت هینو (Hino) سری 300 جدید به گونه‌ای مهندسی و ساخته شده است تا از این موضوع فراتر برود. این کامیونت به خوبی می‌تواند از پس انجام عملیات مختلفی بر بیاید و امکانات زیادی در اختیار کاربرانش بگذارد.

کامیونت هینو 300 مدل 2018 به یک موتور توربو دیزل چهار سیلندر مجهز شده است که 165 اسب‌بخار نیرو و 464 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس استاندارد نیز یک گیربکس شش سرعته دستی است و همان گیربکس آشنایی است که در دیگر کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین هینو به چشم می‌خورد.(برای مطالعه مقاله کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 کلیک کنید)

 

همانطور که می‌دانید گیربکس کامیون‌های بزرگ با فشار باد کنترل می‌شوند و گیربکس هینو 300 نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این که باد مورد نیاز گیبرکس به خوبی تأمین شود، هینو 300 به یک کمپرسور کوچک مجهز شده است که فقط به همین منظور کار می‌کند. ترمزها به صورت استاندارد به سیستم هیدرولیکی شبیه سیستم ترمز هیدرولیک خودروهای سواری مجهزند و با این تفاوت که دیسک‌های ترمز در هر چهار چرخ مشاهده می‌شوند.

 

معرفی کامیونت هینو 300 مدل 2018  

 

سیستم تعلیق به شش کمک فنر مجهز است و ارتفاع بدنه 150 میلی‌متر از ارتفاع کامیونت‌های استاندارد بیشتر است. این افزایش ارتفاع به هینو 300 کمک می‌کند پستی و بلندی‌های جاده را بهتر جذب کند و بتواند به راحتی به هر جایی برود.

وقتی پشت فرمان هینو 300 جدید می‌نشینید، دیگر نباید نگران ناهمواری‌های مسیر، عملکرد سیستم چهار چرخ محرک، عملکرد شاسی‌ها و گشتاور پایین باشید چون این کامیونت در همه موارد از خودش قابلیت‌هایی بیش از حد انتظار نشان می‌دهد. شاید تنها ایرادی که بتوان از این کامیونت گرفت این باشد که کابین بیش از 2.5 متر ارتفاع دارد و راننده مجبور است هنگام سوار شدن، حتماً از دست‌هایش کمک بگیرد.

البته جای تعجب نیست که کامیونت هینو 300 جدید سواری خشکی دارد و در سرعت‌های بالا، ناهمواری‌های سطح مسیر به اتاق منتقل می‌شوند، تایرها نیز هنگام حرکت با سرعت بالا در جاده‌های آسفالت قدری پر سر و صدا هستند. البته می‌توان گفت با توجه به گشتاور بالایی (در حالت بدون بار) که هینو 300 در اختیارتان قرار می‌دهد، رانندگی با آن بسیار راحت است و فقط یک دنده معکوس کشیدن کافی است تا کامیونت از جا بپرد و شتاب زیادی بگیرد. گفتنی است به جز دنده 1 که جا زدن آن قدری دشوارتر است بقیه دنده‌ها به راحتی جا می‌روند و رانندگی و دنده عوض کردن با این کامیونت کار راحتی است.

معرفی کامیونت هینو 300 مدل 2018

 

کامیونت هینو 300 مدل 2018 در دو پیکربندی تک کابین و دو کابین به بازار عرضه شده است. نسخه دو کابین می‌تواند هفت نفر را در خودش جا بدهد و برای صندلی‌های عقب نیز دریچه‌های بخاری و کولر مجزا تعبیه شده است. آمپرها بزرگ و خوانا هستند و از دسته‌ها و دکمه‌های کنترلی ساده‌ای استفاده شده است. دید از روی صندلی راننده بسیار عالی است، اندازه آینه‌های جانبی بسیار مناسب است و به صورت برقی نیز قابل تنظیم هستند.

دوربین دید عقب که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، گزینه بسیار جالبی است ولی مشتریان می‌توانند بسته به نوع استفاده خودشان دوربین‌های بیشتری سفارش بدهند تا در نقاط مورد نظرشان نصب بشود.

کامیونت هینو 300 به امکاناتی از قبیل اتصال بلوتوث، رادیو دیجیتال و سیستم پخش دی.وی.دی مجهز است.

 

معرفی کامیونت هینو 300 مدل 2018

 

 تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد برای کامیونت هینو 300 ارائه می‌شوند عبارتند از:

الف.کیسه هوای راننده و شاگرد

ب.سیستم کنترل پایداری

ج.دیسک ترمز برای هر چهار چرخ

د.ترمز ABS و سیستم کنترل کشش

در مجموع می‌توان گفت هینو 300 یک کامیونت مجهز است و کمپانی هینو با برخورداری از سال‌ها تجربه، محصولی تولید کرده است که قابلیت‌های آفرود زیادی دارد. تردیدی وجود ندارد که این کامیونت مجهز که کنترل آن در ترافیک سنگین و بزرگراه بسیار راحت است، برای انجام عملیاتی مانند اطفاء حریق در مناطق خارج شهر، جنگلبانی و معدن‌کاری بسیار مناسب است و به طور قطع مورد استقبال فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

 

 

 

معرفی کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018

به جرأت می‌توان گفت استفاده راحت و آسان، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که مشتریان کامیون به آن اهمیت می‌دهند و ایویکو یورکارگو (EuroCargo) به طور قطع این نیاز را برآورده می‌کند.

مدل 2018 این کامیونت ایویکو شامل:

الف. اسلیپر

ب. کابینی پهن و چهارده تکه

ج.  یک موتور دیزلی شش سیلندر است که نیروی پیشران آن را تأمین می کند و با استاندارد آلایندگی یورو 6 مطابقت دارد و قادر است در دور موتور 1200، نیرویی معادل با 280 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 1000 نیوتن‌متر تولید کند. البته بنا به سفارش مشتری، یک موتور 250 اسبی با 850 نیوتن‌متر گشتاور نیز قابل خریداری است.

کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018، به صورت استاندارد با گیربکس دستی و نه سرعته ZF به بازار عرضه می‌شود ولی گیربکس پنج سرعته اتوماتیک Allison S3000 نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

 

یکی از مواردی که بسیار جلب توجه می‌کند، ساکت و بی صدا بودن کابین این مدل ایویکو است. هنگامی که وارد آن بشوید و درب‌ها را ببندید، تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدایی جزئی از موتور است، البته آن هم فقط به اندازه‌ای شنیده می‌شود که راننده( برای مطالعه مراحل لازم برای اشتغال به عنوان یک راننده حرفه ای کلیک کنید) مطمئن شود موتور سرجایش است و دارد کارش را به خوبی انجام می‌دهد! و همین موضوع که محیط اطراف پر سر و صدا نیست باعث می‌شود در مسافت‌های طولانی راننده زیاد خسته نشود. صندلی راننده به راحتی قابل تنظیم است، به علاوه، تنظیمات پایه فرمان و خم شدن آن به بالا و پایین نیز به راحتی بیشتر راننده کمک می‌کند. به لطف آینه‌های جانبی، شیشه جلو و پنجره‌های بزرگ، دید راننده از قسمت جلو و طرفین کامیون بسیار عالی است، ستون اول نیز بسیار باریک است و به گسترش دید راننده کمک زیادی می‌کند.

معرفی کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 معرفی کامیونت ایویکو 

 

موتور و گیربکس بسیار نرم و بی‌صدا در کنار هم کار می‌کنند و با اندک فشاری بر پدال گاز، سریع واکنش نشان می‌دهند، البته گیربکس به حالت Eco نیز مجهز است که شتاب و حداکثر سرعت را محدود می‌کند.

یکی دیگر از تجهیزاتی که در کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 بسیار جلب توجه می‌کند، کروز کنترل تطبیقی (ACC) است. راننده می‌تواند با کروز کنترل استاندارد حرکت کند و یا دکمه ACC بر روی داشبورد را بفشارد و با خیال راحت در بزرگراه‌ها به راهش ادامه بدهد. سیستم هشدار عبور از خط نیز کارش را به خوبی انجام می‌دهد و هنگامی که از لاین خودتان خارج شوید، از طریق سیستم صوتی به شما هشدار می‌دهد. از دیگر تجهیزات ایمنی این کامیونت که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و کیسه هوای راننده اشاره کرد. البته دوربین دید عقب نیز از قلم نیفتاده است و به راننده اجازه می‌دهد راحت‌تر و با ایمنی بیشتری دنده عقب بگیرد. علاوه بر این، این امکان را به وجود می‌آورد که راننده از فاصله دقیق کامیون با اشیاء پشت سر (مانند باراندازها) مطلع شود.

معرفی کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 معرفی کامیونت ایویکو 

 

کابین داخلی برای افراد قد بلند بسیار راحت و جادار است و ارتفاع سقف نیز بسیار مناسب است. بلندگوهای سیستم صوتی بالای سر راننده تعبیه شده‌اند و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی نیز بر روی غربیلک فرمان به چشم می‌خورند. گفتنی است مهندسان ایویکو فضاهای بار مناسبی در اطراف کابین طراحی کرده‌اند و دسترسی به آن‌ها از خارج کابین و از طریق دو دریچه کوچک نیز امکان‌پذیر است.

 

معرفی کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 معرفی کامیونت ایویکو 

 

شاید تنها ایرادی که می‌توان از داخل کابین ایویکو یوروکارگو گرفت نمایشگر قدیمی و سیاه و سفید آن باشد که خواندن آن هنگام حرکت قدری دشوار است. ناگفته نماند که سیستم مسیریاب ماهواره‌ای نیز به صورت استاندارد عرضه می‌شود و کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

 

معرفی کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 معرفی کامیونت ایویکو 

 

در مجموع می‌توان گفت برای شرکت‌های حمل و نقلی که به دنبال یک کامیونت راحت، ایمن و قابل اعتماد می‌گردند، کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل 2018 می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. هدایت آن در سایت‌های ساختمانی و در بزرگراه‌ها و جاده‌های خارج از شهر بسیار راحت است. گیربکس استاندارد نه سرعته دستی کارش را بسیار خوب انجام می‌دهد و هنگامی که بار زیادی حمل می‌کنید، هندلینگ را بسیار راحت و آسان می‌کند.

توزیع 9300حلقه لاستیک در استان سمنان

توزیع 9300حلقه لاستیک در استان سمنان

احسان منصور کیایی، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان طی جلسه برگزار شده کمیته توزیع لاستیک از پیگیری مصرانه‌ی مشکلات صنفی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

احسان منصور کیایی پس از اشاره به نقش پررنگ کامیونداران در پیشرفت اقتصادی و تکمیل زنجیره چرخه تولید گفت: اقتصاد یک جامعه ارتباط محکمی با صنعت حمل‌ونقل دارد و اگر این چرخه به صورت کامل انجام شود موجب پیشرفت و آبادانی کشور می‌شود، در صورت بیمار بودن چرخه حمل‌ونقل نیز اقتصاد با مشکل مواجه خواهد شد. جامعه‌ای که حمل‌ونقل آن شکوفا باشد می‌تواند در بخش اقتصادی به صورت پایدار و موثر عمل کند.

 

توزیع 9300حلقه لاستیک کامیون در استان سمنان

تلاش سازمان راهداری در جهت حفظ آرامش و آسایش کامیونداران است

احسان منصور کیایی افزود: رانندگان کامیون تلاشگران پویایی هستندکه مایحتاج و نیازهای عمومی مردم و هزاران نوع کالای دیگر را به بنادر و شهرها در کم‌ترین زمان ممکن انتقال می‌دهند تا چرخه‌ی تحولات سراسری همیشه فعال باشد. به همین دلیل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمام تلاش خود را برای حفظ منافع رانندگان و فراهم کردن آرامش و آسایش آنها می‌کند.

*در مورد گرانی لاستیک و اعتصابات کامیونداران بیشتر بخوانید

توزیع 9300 حلقه لاستیک کامیون در استان سمنان

احسان منصور کیمیایی در ادامه با اشاره به اینکه فراهم شدن اقلام مصرفی ناوگان از جمله لاستیک یکی از دغدغه و دل‌مشغولی‌های رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت: براساس توافقات صورت گرفته، از سال گذشته مراحل اجرایی توزیع لاستیک بین رانندگان استان سمنان آغاز شده است و تا امروز 11خرداد ماه بیش از 9300 حلقه لاستیک بین رانندگان باری و مسافری توزیع شده است.

 

منبع: تین نیوز