آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

امنیت کامیون های یخچالی

امنیت کامیون های یخچالی

عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در خصوص امنیت کامیون‌های یخچالی، گفت: هیچ‌کدام از کامیون‌های ما امنیت کافی را ندارند و تنها با توجه به ارزش محموله برای سارقان اولویت‌ بندی سرقت وجود دارد.

امنیت کامیون های یخچالی

او با بیان این‌ که سارقین جاده بار تیرآهن را به‌ راحتی نمی‌توانند جابه‌جا کنند اما درب کانتینر یخچال‌دار را باز می‌کنند و گوشت یا مرغ را سرقت می‌کنند، گفت: گوشت و هر نوع مواد غذایی دیگر به‌راحتی در بازار تبدیل به پول می‌شود و برای همین است که سارقان جاده‌ها به سرقت از کامیون‌های یخچالی بیش‌تر تمایل دارند.(در مورد کامیون های یخچال دار بیشتر بدانید.)

او ادامه داد: ضمن این‌که گوشت دزدیده‌شده وقتی از کارتن بیرون آمد قابل رهگیری و ردگیری هم نیست و مشتری آن‌هم زیاد است.

خانعلی با بیان این‌ که معمولاً بار کامیون‌های یخچال‌دار ارزشمند است و گاهی محموله به ارزش یک‌ میلیاردی می‌رسد، ادامه داد: گاهی راننده با این امید که نزدیک ایستگاه‌های پلیس‌ راه امنیت کافی وجود دارد کامیون‌ خود را متوقف می‌کند که اتفاقاً گزارش‌های بیش‌تری از سرقت محموله در حوالی ایستگاه‌ های پلیس‌ راه داریم.

امنیت کامیون های یخچالی

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران ادامه داد: از آن‌ جایی‌که در فاصله مبدأ تا مقصد پارکینگ و مجتمع خدمات‌ رفاهی کم است و فاصله شهرهای ما به دلیل اقلیم جغرافیایی ایران زیاد است به همین دلیل کامیون‌های یخچال‌دار طعمه‌های خوبی برای سارقان هستند و جان راننده هم برای محافظت از محموله خود درخطر است.

خانعلی ادامه داد: متأسفانه شرکت بیمه هم اعلام کرده است اگر کل محموله دزدیده شود خسارت تعلق می‌گیرد و اگر بخشی از بار دزدیده شود امکان پرداخت خسارت وجود ندارد؛ آیا باید راننده با دزد همکاری کند تا کل بار دزدیده شود و بعد بیمه خسارت دهد؟(در مورد بیمه رانندگان نیز بدانید.)

او با انتقاد از عدم وجود قوانین به‌روز و کافی برای حمایت از رانندگان حمل کالا، ادامه داد: در کشور ما راننده حق ندارد با خود وسیله دفاعی داشته باشد و اگر راننده بخواهد از خود در مقابل دزد دفاع کند به دلیل نداشتن هیچ نوع سلاح و وسیله‌ای عملاً توان کافی ندارد. درعین‌حال هم بیمه برای حمایت از رانندگان کامیون تبصره و بندهایی دارد که راضی‌کننده نیست.(چه قوانینی برای کامیون های یخچال دار وضع شده است؟)


منبع: تین نیوز

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

دلتنگی دوری از خانه خود را به عناوین مختلف مانند تحریک پذیر بودن، اضطراب، تنش یا فکر کردن دائمی به خانه نشان می دهد. در حالی که این احساسات ممکن است به دیگر حرفه ها هم آسیب برساند، می توانند خطری جدی برای کیفیت کار رانندگان کامیون باشد.

واقعیت این است که هر چقدر رانندگی برایتان لذت بخش باشد و شما به آن علاقه مند باشید، روزهایی نیز وجود دارند که ساعت های طولانی به دور از خانه را به دنبال خود دارد.حتی ممکن است که رانندگان کامیون به مرور زمان بیشتر از هر کس دیگری احساس تنهایی کنند.(می توانید در مورد زندگی رانندگان کامیون اطلاعات بیشتری کسب کنید)

به تعبیری هنگامی که شغل شما به دور از خانه است، چگونه این دوری را تحمل می کنید که دچار دلتنگی نشوید؟

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

حمل و نقل باید حرفه ای باشد که شما از آن لذت ببرید، امید است که با خواندن این مقاله بتوانید از پس دلتنگی دوری از خانه بر بیایید.

احساسات خود را جدی بگیرید

کم اهمیت جلوه دادن حس دلتنگی به اندازه نادیده گرفتن آن مهم است.بدون توجه مناسب، این احساسات می تواند به جای چند ساعت چند روز به طول بیانجامد، اما به یاد داشته باشید که بسیاری از رانندگان کامیون باید با احساس غربت کنار بیایند.
انسان ها به صورت طبیعی به کارهای روزمره عادت می کنند و کنار گذاشتن آن کارها برایشان استرس زا است.طبیعت رانندگی کامیون رها شدن از روزمرگی ها و غلبه بر آنها است چه شما مبتدی این کار باشید و چه کارآزموده آن.(می توانید در مورد خصوصیات راننده کامیون های برتر بیشتر بدانید.)

روزانه در تماس باشید

با خانواده و دوستان خود به طور روزانه در تماس باشید و از آنها سوال کنید که روز خود را چگونه گذرانده اند.در صورت امکان از اینترنت رایگان و بی سیم فضاهای عمومی بهره بگیرید بنابراین شما نه تنها می توانید صحبت کرده و صدای یکدیگر را بشنوید می توانید احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنید.سعی کنید تا این کار را به یک عمل روزانه خانوادگی تبدیل کنید.حتی می توانید با فرزندانتان آواز بخوانید.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

برای خانواده و دوستانتان عکس ارسال کنید

اگر شما و خانواده تان نمی توانید زمان خاصی را برای برقراری ارتباط تنظیم کنید، با ارسال عکس برای یکدیگر با هم در تماس باشید، این باعث می شود که شما احساس کنید که در آنجا هستید حتی زمانی که در فاصله های بسیار دور از آنها به سر می برید.(از دلایل علایق کودکان به کامیون چه می دانید؟)

از شهرهای مختلف برای خانوادتان کارت پستال بفرستید

کودکان به راحتی نمی توانند به ایمیل با اسم خود دسترسی داشته باشند. مبارزه با دلتنگی زمانی آسان تر خواهد شد که شما چهره آنها را هنگام دریافت چیزهایی که شما از شهرهای مختلف برایشان فرستادید مشاهده کنید.علاوه بر این، این خود نیز ابزار آموزشی بسیار خوبی است که کودکانتان شهرهای مختلف و مراکز آنها را به خوبی یاد بگیرند.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

عکس اعضای خانواده تان را به همراه داشته باشید

عکس های فرزندتان تنها برای این نیستند که آنها را به همکاران خود نشان دهید بلکه می توانید با نگاه کردن به عکس های خانوادگی در هر زمانی بیشتر از پیش احساس بهتری داشته باشید. این یادآوری خوبی است برای اینکه بدانید برای چه کسی این کار را انجام می دهید و با انجام آن کیلومتر به کیلومتر به آنها نزدیک می شوید.

کابین خود را به خانه تان تبدیل کنید

از آنجا که شما وقت زیادی را در کابین کامیون خود صرف می کنید، سعی کنید آن را به همان اندازه آن را به فضای دنجی تبدیل کنید. یک رختخواب خوب و نرم باید همیشه در دسترس شما باشد. بالش و پتویی را به همراه داشته باشید که بوی فرزند یا همسرتان را بدهد.به علاوه این گزینه ها به شما کمک می کنند تا خواب بهتری داشته باشید و در روز بعد با احساس خیلی بهتری مواجه شوید.شما همچنین می توانید داخل کابین خود را با آویزان کردن یا چسباندن پوستر فیلم و یا بازیکن ورزشی مورد علاقه تان تزئین کنید و شاید بتوانید با اضافه کردن یه کتری یا دستگاه قهوه جوش و پخت غذا رنگ و بوی تازه تری به کابین خود ببخشید.(آیا از درد هنگام رانندگی اطلاعی دارید؟)

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

با بدن خود مهربان باشید

داشتن بدنی آماده می تواند با بدترین حالت های دلتنگی مبارزه کند. بر عکس آن احساس ضعف و بیماری نیز می تواند آن حالت ها را تشدید کند. نوشیدن آب زیاد، خوردن وعده های غذایی متعادل و خوردن میان وعده هنگامی که با احساس ضعف مواجه هستید و همچنین خواب کافی میتواند با حالت های بد دلتنگی مبارزه کند. از حذف وعده های غذایی بپرهیزید و سعی کنید از مواد غذایی فرآوری شده مانند فست فودها از قبیل سیب زمینی سرخ کرده و انواع سس ها دوری کنید.(با تغذیه سالم رانندگان کامیون بیشتر آشنا شوید.) علاوه بر این، فعالیت بدنی اندورفین ها را آزاد می کند، که به بهبود خلق و خوی شما و انتشار احساسات مثبت کمک می کند.این که شما بتوانید هنگام کار در جاده فرصت تمرین کردن داشته باشید بسیار چالش بر انگیز است.بنابراین در جاهایی که می توانید توقف کنید و پاهای خود را کشیده و حداقل به مدت 15 دقیقه به تمرین ورزشی بپردازید.اینها کارهایی است که برای برطرف کردن ضعف و دوری از احساس دلتنگی می توانید انجام دهید.

برای خود یک سرگرمی پیدا کنید

با گوش دادن به انواع فایل های صوتی مختلف یا دیدن جدیدترین فیلم ها از ذهن خود بیرون بیایید.می توانید کتاب خوانده و آنها را به خاطر بسپارید.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

شخص دیگری را به همراه خود ببرید

دلتنگی دوری از خانه با پیمودن جاده ها به تنهایی بیشتر می شود. به همراه بردن شخصی که از نظر روحی به شما نزدیک است و هم صحبت شدن با او می تواند احساس متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

در توقف های خود با دیگر راننده ها صحبت کنید

شما و همکارانتان همگی در یک شرایط هستید، پس چرا با یکدیگر صحبت نکنید و به معاشرت نپردازید؟وجود یک همکار می تواند به همان اندازه که خانواده تان برایتان هستند دلگرم کننده باشد.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

استقلال پادادشی است که از رانندگی در جاده ها به دست می آورید و این دلیل خوبی برای اینکه چرا کامیون داران به آنچه انجام می دهند افتخار کنند است.ممکن است هرگز احساس غربت و دلتنگی نکنند، اما امیدواریم این راهنمایی ها بتواند این احساس را در صورت وجود آن کمتر کند.


منبعezfreightfactoring.com

شرایط ورود متقاضیان به بخش حمل و نقل جاده ای اصلاح شد

شرایط ورود متقاضیان به بخش حمل و نقل جاده ای اصلاح شد

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، پیشنهاد کرد شرایط ورود متقاضیان به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رانندگی پایه‌ یکم اصلاح و در قوانین آن تجدید نظر شود.

محمد اتحادی با تاکید بر این‌که شرایط  ورودی دروازه حمل‌ونقل باید کنترل شود، اظهار کرد: اگر به صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌ها و قسمت استخدام راننده پایه دوم شرکت‌ها مراجعه شود، مشاهده می‌شود شرایط جذب راننده پایه دوم داشتن دیپلم، گواهینامه معتبر، کارت سلامت، معرف، نداشتن سابقه فساد، عدم اعتیاد، مصاحبه و تعهداخلاقی ذکر شده است.

شرایط ورود متقاضیان به بخش حمل و نقل جاده ای اصلاح شد

او گفت: اما برای ورود به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای پایه یکم، داشتن گواهینامه پایه یکم، مدرک تحصیلی سیکل و بالاتر، دوره آموزش چندروزه و داشتن کارت صحت سلامت کافی است و با این مدارک راننده آماده فعالیت در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شود.(میتوانید در مورد تغییر ضوابط شرکت های حمل و نقل بیشتر بدانید.)

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تاکید کرد: در این زمینه سوالاتی وجود دارد که لازم است مسئولان بیشتر دقت کنند و جوابگو باشند؛ یکی این‌که با این شرایط به‌کارگیری، آیا این راننده از تجربه کافی برای کار برخوردار هست؟ آیا باید با کامیونت رانندگی کند یا با کامیون‌های سنگین تریلر؟ آیا از وضع حوادث رانندگی، علل حوادث و آثار مخرب و زیان‌بار آن اطلاع دارد؟ آیا از مسئولیت سنگین و مهم این حرفه اطلاع دارد و احساس مسئولیت می‌کند؟

او اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی(سایت وزارت راه و شهرسازی) و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تقاضا دارم دروازه ورودی حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح و در قوانین آن تجدید نظر شود، رانندگی تاکسی درون‌شهری شرایط خاص خود را دارد، اما چرا هر فردی از شغل خود خسته شده، راحت وارد شغل رانندگی برون‌شهری می‌شود؟

شرایط ورود متقاضیان به بخش حمل و نقل جاده ای اصلاح شد

این راننده افزود: چرا باید هر فرد غیرحرفه‌ای و ناآشنا به حمل‌ونقل، کامیون بخرد و بدون اطلاعات و تجربه کافی، وارد چرخه حمل‌ونقل شود، کامیون که خودروی سواری نیست؟چرا راننده کامیون در بین جاده نتواند لاستیک زاپاس خود را تعویض کند؟(مشکل تامین لاستیک حل شده است؟)

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: چرا راننده کامیون که کارت هوشمند(در مورد کارت هوشمند بخوانید) حرفه‌ای گرفته است هنوز از فاصله بین شهرها اطلاع ندارد و یا نمی‌داند شهر مقصد تخلیه بار کجا و در کدام استان است؟ فاصله چند کیلومتر است و چه تعداد گردنه و سراشیبی دارد؟ چرا راننده کامیون باید با خواب آلودگی وخستگی رانندگی کند و باعث حادثه شود و خود و دیگر همکاران را هم از بین ببرد و چند خانواده را عزادار کند؟

اتحادی خاطرنشان کرد: تقاضا دارم برای ورود و ثبت‌نام رانندگان جدید که تقاضای اخذ کارت هوشمند دارند اول از انجمن صنفی کامیون داران یا انجمن صنفی رانندگان استان یک برگه تائید مبنی بر این‌که متقاضی در این حرفه فعال بوده و با رانندگی کامیون آشنایی دارد تهیه و اخذ شود و معرف متقاضی نیز سه راننده حرفه‌ای باشند که او را تایید و به انجمن صنفی مربوطه معرفی کنند و سازمان راهداری هم پس از طی مراحل آموزش و تحویل مدارک ذکر شده، برای متقاضی کارت هوشمند صادر کند.

 

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

با کمی تمرین و آموزش، احتمالا اکثر مردم می توانند راندن یک تریلر یا یک کامیون را مدیریت کنند. با این حال رانندگی حرفه ای کامیون بیش از تنها هدایت یک وسیله نقلیه از نقطه الف تا نقطه ب است. رانندگی کامیون های بزرگ خیلی بیشتر ازتنها نگه داشتن های چرخ ها است.

آیا شما آرزو می کنید که نه فقط یک شغل، بلکه یک حرفه داشته باشید که در آن بهترین باشید؟

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

 ویژگی های یک راننده کامیون خوب را بخوانید:


قابل اعتماد

کامیون داران بزرگ کارهایی را انجام می دهند که می گویند چه زمانی و چگونه قصد انجام کار را دارند. آنها می دانند که کارفرمایان و مشتریان دارای ضرب العجل و برنامه هایی هستند که تحقق آن ها مربوط به عملکرد به موقع کامیون داران است چون کامیون داران بزرگ به دنبال مشکل نیستند.

با اعتماد به نفس

رانندگان در جاده ها به دور از "پشتیبانی فنی" هستند. رانندگان کامیون باید بتوانند تنها مسئولیت کامیون و محموله خود را به دوش بکشند و تصمیم گیری درست را در شرایط اضطراری انجام دهند همچنین باید قادر به مقابله کردن با تنهایی در روزهای کاری و یا شب باشند. رانندگان  خوب کامیون دانش و مهارت خود را به روز نگه می دارند به طوری که می توانند مشکلات را در زمانی که به وجود می آیند حل کنند، چه مشکلات مکانیکی،چه مشکلات ترافیکی و چه مسائل مربوط به بار(می توانید در مورد انواع بار مطالعه بیشتری داشته باشید). آنها یاد می گیرند چگونه به مدیریت جنبه های شخصی زندگی خود بپردازند، به طوری که مشکلاتشان به راحتی قابل حل شدن هستند چه در خانه و چه در جاده باشند.

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

خوش برخورد

این درست است که رانندگان کامیون زمان زیادی را در جاده ها تنها سپری می کنند، اما بهترین آنها "مهارت های مردم داری" را به خوبی می دانند. آنها می دانند چگونه با کارفرمایان، سایر رانندگان، کارگران اسکله، مشتریان و کارکنان خدمات ارتباط برقرار کنند، به طوری که تمام کسانی که با آنها در رابطه اند توسط آنها شنیده شده و محترم شمرده می شوند.رانندگان کامیون بزرگ با ارباب رجوع و حتی با بار خود به درستی رفتار می کنند.

 دارای مهارت های مکانیکی

رانندگان کامیون های بزرگ دارای دانش پایه ای درباره کامیون و ماشین های سنگین هستند. آنها می توانند در صورت لزوم تعمیرات لازم را به عهده بگیرند، مانند تغییر فیوز یا لامپ، و همچنین می توانند کاری را که به منظور اطمینان از تطابق خودرو و سایر استانداردهای ایمنی، مورد نیاز باشند را انجام دهند. این امر به داشتن محیط کار امن تر کمک می کند نه تنها برای خود کامیون داران بلکه برای هر کس دیگری که در کنار آنها جاده ها را طی می کنند.

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

 دارای مهارت های مدیریت اضطراب

رانندگان کامیون بزرگ می دانند چگونه اضطراب خود را مدیریت کنند. آنها اجازه نمی دهند که شکست هایشان روزهای زندگی شان را خراب کنند. آنها نسبت به اینکه که چگونه حرفه رانندگی کامیون می تواند فشار بر خود و خانواده هایشان داشته باشد حساس هستند و سعی می کنند که آن را با برنامه ریزی به خوبی برطرف کنند.

صادق

رانندگان کامیون نمی خواهند با کمترین هزینه کار کنند بلکه می‌کوشند در قبال هزینه‌ای که از باربری و صاحب کالا دریافت می‌کنند خدمت شایسته‌ای ارائه کنند.آنها همچنین قوانین و مقررات را دور نمی زنند. رانندگان بزرگ می دانند که در اینصورت نه دیگران بلکه خود را گول زده و به طور کامل و با خیال راحت تقلب می کنند.

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

هوشیار

کامیون داران بزرگ باید ازعوامل بسیاری از جمله وضعیت وسیله نقلیه خود، جاده ها و ترافیک آگاه باشند. چالش رانندگی نه فقط سطح دید بلکه تقریبا تمام حواس راننده است.رانندگان هوشیار با تمامی عوامل بیرونی از قبیل یک صدای عجیب وغریب، لرزش ناگهانی و یا حتی بو آشنا بوده و آنها را یک سیگنال هشدار زود هنگام که باعث ایجاد مشکل است می دانند. آنها باید بتوانند وضعیت خود را تشخیص داده و ارزیابی کنند حتی زمانی که خستگی به آنها می گوید که استراحت می تواند برایشان مفیدتر باشد.

دارای تناسب اندام

 یک راننده متناسب می تواند ساعت ها کار کند و همانطور قوی باقی بماند. رانندگان کامیون به سادگی به سطح مشخصی از نیروی فیزیکی نیاز دارند تا کار خود را به درستی انجام دهند.(در مورد مشکلات فیزیکی راننده ها بیشتر بدانید).

ده ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب

با سابقه در رانندگی

راننده کامیون بزرگ سابقه خوبی در رانندگی دارند. این به کارفرمایان و مشتریان اطمینان آن را میدهد که محموله شان امن است. رانندگان بزرگ نشان می دهند که بیمه و هزینه های تعمیرات وسیله نقلیه را پایین نگه می دارند. یک سابقه عالی رانندگی نشان می دهد که صاحب آن نه تنها به دیگران در شریک بودن جاده احترام می گذارد، بلکه خود و حرفه خود را نیز محترم می شمارد.(چگونه به شغل رانندگی مشغول شوید؟).

 دارای مجوز رانندگی تجاری

نیازی به گفتن ندارد که یک راننده کامیون موفق دارای مجوز CDL است. برای کسب گواهینامه رانندگی تجاری، رانندگان در آزمون هایی شرکت می کنند که ثابت کننده حداقل دانش و مهارت های مورد نیاز کشور صادر کننده مجوز است. با این وجود راننده کامیون های موفق از حداقل ها فراتر می روند. آنها با پیشرفت تجهیزات، ابزار، شیوه های کسب و کار و مقررات همگام هستند، بنابراین دانش و مهارت های آنها همیشه به روز است. این امر آن ها را قادر به کار با استرس کمتر و رضایت بیشتر می کند.


منبع: eaglefordshale.com

ادامه دار بودن مشکلات تامین لاستیک در کشور

ادامه دار بودن مشکلات تامین لاستیک در کشور

کمبود و گرانی و تامین لاستیک، مدتی است از جمله مشکلات مهم فعالان حوزه حمل و نقل کشور به حساب می آید و پس از گذشت چندماه همچنان مشکل تامین لاستیک برای رانندگان کامیون ها و اتوبوس ها حل نشده است.

 محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به ادامه مشکل کامیون داران در تأمین لاستیک، گفته است: در شرایط کنونی با کمبود حدود 500 هزار حلقه تایر در کشور مواجه هستیم و طبق پیش بینی ها این کمبود تا پایان سال به حدود یک میلیون حلقه لاستیک خواهد رسید. او همچنین عنوان کرده برداشت اعضای کمیسیون عمران مجلس این بوده که برخی از دستگاه ها در تأمین لاستیک کوتاهی داشته اند.

به گفته این نماینده مجلس، اعضای کمیسیون عمران مجلس در این راستا پیگیر مشکلات کامیون داران هستند و قرار است که نشست ویژه ای در روز سه شنبه با حضور وزاری صمت(سایت وزارت صنعت،معدن و تجارت) ، راه و شهرسازی (سایت وزارت راه و شهرسازی) و رئیس بانک مرکزی برگزار شود تا رونده تأمین لاستیک ها تعیین تکلیف شود.

در حالیکه وزارت صمت مدعی شده برای خرید لاستیک مورد نیاز ثبت سفارش ها انجام شده و اسناد آن برای تأمین ارز به بانک مرکزی ارسال شده است، و آن ها منتظر تامین ارز از سوی بانک مرکزی هستند، بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که ما برای تأمین ارز مشکلی نداریم. آنچه باعث تناقض و سوال شده است این است که پس چرا همچنان مشکلات تامین لاستیک مورد نیاز کشور دچار مشکل است که اگر از سوی این دو نهاد هیچ مانعی برای تامین آن وجود ندارد.

ادامه دار بودن مشکلات تامین لاستیک در کشور

 

در همین رابطه مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی لاستیک سازان و فعال حوزه صنعت لاستیک می گوید:« مشکل آنجا است که اگر برای واردات لاستیک گشایش اعتبار صورت بگیرد بلافاصله قابل تامین نیست، تایر جز اقلامی نیست که به راحتی بتوان آن را از سوپر مارکت تهیه کرد.»
او ادامه می دهد:« برای تامین لاستیک در حجم نیاز کشور ابتدا باید به شرکت های تایرساز بین المللی سفارش تولید دهیم (البته اکنون چون هیچ جای دنیا دیگر لاستیک به ما نمی فروشد عملا منظورمان همان کشور چین است) بنابراین در ابتدا باید به آن ها سفارش تولید داد و و بعد از آن سفارش در مرحله تولید قرار می گیرد و  سپس  زمانی طی می شود تا محصول سفارش شده به کشور حمل و وارد شود که حمل و ترخیص این محصولات از چین به ایران فقط یک ماه طول می کشد.»

این فعال حوزه صنعت لاستیک می افزاید:« نباید این نکته را هم فراموش کرد که تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی یک موضوع است و اینکه ارز تخصیص داده شود و بتوان از آن استفاده کرد هم یک موضوع دیگر است. این مشکل نه تنها برای واردات لاستیک که حتی تولیدکنندگان لاستیک را هم برای تامین مواد اولیه با آن رو به رو هستند.»

ادامه دار بودن مشکلات تامین لاستیک در کشور

 

او ادامه می دهد:« اکنون بانک چین که طرف پرداخت ها از مبدا کشور ایران به مقصد چین بوده است از ابتدای ماه نوامبر کلیه فعالیت های خود را در رابطه با ایران متوقف کرده و پولی از ایران نمی پذیرد و خدمات بانکی به بانک های ایرانی ارائه نمی دهد. هیچ بانک دیگری هم تا کنون جایگزین کونلون بانک درچین نشده است. در نتیجه حتی اگر تخصیص ارز انجام شده باشد شما نمی توانید این ارز را به طرف تجاری در چین برسانید که چه لاستیک و چه مواد اولیه را به شما تحویل دهد.»

 

ادامه دار بودن مشکلات تامین لاستیک در کشور-آسان بار-آسان پدیا

به گفته این فعال حوزه صنعت لاستیک، از دست دادن وقت برای حل مشکل تبادلات ارزی در اقتصاد کشور، پایداری تولید و برای نیازمندی های واردات پیامدهای خود را دارد و کشور دچار معضل می شود. اگر نیاز رانندگان کامیون ها که در چرخه اقتصادی نقش مهمی دارند حل نشود و کامیون ها حرکت نکنند، در ابتدا کشور با جابه جایی مواد غذایی که نیاز مهم کشور است دچار مشکل می شود و در مراحل بعدی ترانزیت و حمل و نقل مسافران هم به مشکل خواهد خورد.در شرایط کنونی برای واردات لاستیک به میزان کافی تا پایان سال، به اعتباری حدود ۳۲۰ میلیون دلار نیاز است که بانک مرکزی باید نسبت به تأمین ارز اقدام کند.

صدیف بدری با اشاره به مشکلات کامیون داران در تأمین لاستیک، گفت: کمیسیون عمران مجلس به صورت ویژه پیگیر مشکلات کامیون داران است، از این رو در هفته گذشته نشستی را با حضور مسئولان وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار کرد.

ادامه دار بودن مشکلات تامین لاستیک در کشور

بروکراسی اداری برای تأمین ارز مهم ترین مشکل در خرید لاستیک کامیون

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی یک از مشکلات عمده، بروکراسی اداری تعریف شده دولت برای تخصیص ارز به کالاهای اساسی است و این مسئله نه تنها مشکلات را حل نکرده، بلکه این وضعیت را پیچیده تر کرده است.کامیون ها در سال به حدود یک میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک نیاز دارند

او با بیان اینکه بر اساس آمارها به صورت سالیانه کامیون ها به حدود یک میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک نیاز دارند، افزود: در شرایط کنونی کامیون ها با کمبود لاستیک در کشور مواجه هستند.بیشترین مشکلات در رابطه با تأمین ارز خرید لاستیک توسط بانک مرکزی است، البته مسئولان بانک مرکزی اعلام می کنند که روند تأمین ارز مشکلی نداردبیشترین مشکلات در رابطه با تأمین ارز خرید لاستیک توسط بانک مرکزی است، البته مسئولان بانک مرکزی اعلام می کنند که روند تأمین ارز مشکلی ندارد.

گزارش مجلس به روسای مجلس و جمهور درباره مشکل خرید لاستیک کامیون‌داران

او با اشاره به پیگیری های کمیسیون عمران درباره پرونده لاستیک کامیون داران طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در هفته های پیش روی این کمیسیون گزارشی را درباره عوامل تعلل و تأخیر در خرید و عرضه لاستیک به کامیون داران تهیه می کند و ضمن قرائت گزارش در صحن علنی مجلس، این گزارش به رئیس جمهور و رئیس مجلس برای پیگیری ارسال خواهد شد.
در شرایط کنونی برای واردات لاستیک به میزان کافی تا پایان سال، به اعتباری حدود 320 میلیون دلار نیاز است که بانک مرکزی باید نسبت به تأمین ارز اقدام کند. در شرایط کنونی اگر مدیریتی برای بحث لاستیک کامیون ها صورت نگیرد، احتمال دارد که مشکل جدیدی بیشتر از مشکلات گذشته بروز کند و برای رفع کمبود لاستیک تا پایان سال به اعتباری حدود 320 میلیون دلار نیاز است.


منبع: پدال نیوز