آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

کشنده بدون کابین ولوو،بی نظیر و هیجان انگیز

کشنده بدون کابین ولوو،بی نظیر و هیجان انگیز

ولوو با معرفی کِشنده الکتریکی خودران بدون کابینی به نام وِرا (Vera)، توانایی‌های خود در زمینه کامیون‌ها و حمل‌ونقل را نشان داده است.

این کِشنده کانسپت که طی رویداد ویژه‌ای در برلین آلمان رونمایی شده است، پیش‌نمایشی از یک کامیون تولیدی در آینده را ارائه کرده که ولوو قصد دارد آن‌را برای استفاده در بنادر و مراکز تدارکاتی بزرگ تولید کند.

آسان بار-آسان پدیا-کشنده بدون کابین ولوو،بی نظیر و هیجان انگیز

 

3 ویژگی اولین کامیون الکتریکی ولوو

قوای محرکه تمام الکتریکی ورا از همان نوع میل‌گردان و باطری‌هایی استفاده می‌کند که در اولین کامیون الکتریکی ولوو که اوایل سال جاری معرفی شد بکار رفته بود؛ بنابراین هرچند ولوو اطلاعاتی در مورد قوای محرکه ورا منتشر نکرده است ولی میدانیم که کامیون الکتریکی قبلی این شرکت مجهر به امکانات زیر بود:

  •  موتور الکتریکی 185 کیلوواتی (250 اسب بخار)
  • پکیج باطری‌های لیتیوم یون با ظرفیتی بین 100 تا 300 کیلووات ساعت مجهز بود
  • بُرد باطری آن به 300 کیلومتر می‌رسید.

 

آسان بار-آسان پدیا- کشنده بدون کابین ولوو،بی نظیر و هیجان انگیز

حمل 32 تن بار با کشنده بدون کابین ولوو!!

نکته مهمی که در مورد ورا اعلام شده این است که امکان اتصال آن به هر تریلر استانداردی وجود داشته و می‌تواند تا 32 تن بار را حمل کند. ولوو معتقد است وسایل نقلیه‌ای مثل ورا، کارایی و سودمندی خود را در صنایعی که وابستگی زیادی به کامیون و حمل‌ونقل دارند اثبات خواهند کرند.

واقعیت هایی جالب و خواندنی درباره‌ی کشنده های سنگین را بخوانید.

آسان بار-آسان پدیا-کشنده بدون کابین ولوو،بی نظیر و هیجان انگیز

 

معاون ارشد بخش خودران ولوو، «مایکل کارلسون» در مورد این کِشنده گفته است:

ازآنجایی‌که این کِشنده فاقد هرگونه آلایندگی بوده و سر و صدای کمی دارد، می‌تواند عملیات خود را در هر زمانی از روز یا شب انجام دهد.

برای اینکه ورا بتواند بدون نیاز به راننده به جابجایی بار بپردازد، به حدود 30 سامانه اخطار، ترمز و کاهش سرعت خودکار، دوربین‌های کنترلی و سیستم تنظیم فاصله مجهز شده است.

علاوه بر این، به‌وسیله سرویس ابری، در هر زمانی امکان اتصال ورا به مرکز کنترل حمل‌ونقل وجود دارد که از این طریق می‌توان بر حرکت وسیله، موقعیت در جاده، محتوای بار و پارامترهای دیگر نظارت داشت. بااین‌حال ولوو معتقد است در آینده راننده‌های انسانی همچنان در بیشتر کامیون‌ها باقی خواهند ماند اما به زودی وسایل نقلیه تجاری خودران را در مناطق محدودی مثل فرودگاه‌ها و بنادر خواهیم دید.( در مورد خطر کامیون‌های خودران برای شغل کامیونداران بخوانید)

 

آسان بار-آسان پدیا-کشنده بدون کابین ولوو،بی نظیر و هیجان انگیز

 

تن کیلومتر و سرنوشت نهایی آن

تن کیلومتر و سرنوشت نهایی آن

با وجود اقدامات انجام شده در مورد رسیدگی به مطالبات رانندگان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رانندگان،محاسبه نرخ کرایه براساس تن–کیلومتر بود، که بر طبق آن وزیر راه و شهرسازی وعده داد که با توجه به زمان نسبتا طولانی مورد نیاز برای بررسی شاخص‌های مربوط به این نوع تعرفه‌گذاری این وزارتخانه پس از انجام بررسی‌های کارشناسی نظر خود را در رابطه با آن ارائه خواهد کرد.

با گذشت چند هفته از آغاز بررسی‌ها، سازمان راهداری اعلام کرده است که کلیات محاسبه تعرفه حمل کالا براساس تن–کیلومتر را تصویب کرده است.

یک کامیون‌دار و فعال حمل‌ونقلی کشور خبر داد که روش محاسبه تن کیلومتر در جلسه کارگروه نهایی شد و ظرف چند ماه آینده عدد دقیق تن کیلومتر در سیستم بارنامه‌ نویسی وارد می‌شود و دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند از این عدد تخلف کند و پایین‌تر بیاید.(در مورد تخلفات شرکت های حمل و نقل بیشتر بدانید)

مالک نخعی به تشریح جلسه مشترک خود با مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص تعیین تکلیف اجرای تن کیلومتر پرداخت و گفت: روش محاسبه تن کیلومتر در جلسه کارگروه نهایی شد.در حال حاضر اقلام هزینه‌ای انواع کشنده کاملاً بررسی‌شده و برآورد نرخ پایه اولیه تن کیلومتر برای انواع کشنده به‌دست‌آمده و عدد نهایی پیداشده است و تنها به مقداری چکش‌کاری نیازمندیم تا به نتیجه قطعی برسیم.

بر اساس اظهارات مالک نخغی از آنجایی‌که فراوانی بارنامه در مسیر تهران-بندرعباس زیاد بوده است محور پایلوت مورد اجرای این طرح هم‌ بندرعباس- تهران قرار گرفته است.

آسان بار-تن کیلومتر و سرنوشت نهایی آن

این کامیون‌دار و فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: نکته مهم این است که عدد به‌دست‌آمده عدد پایه است و عوارض دولتی و سایر ملزومات به آن اضافه می‌شود و بسته به نوع مسیر و شرکت های حمل‌ونقل شرایط فرق دارد.

او با توضیح اینکه روش محاسبه تن کیلومتر در جلسه کارگروه نهایی شد، خبر داد که کارگروه عدد نهایی تن کیلومتر را تا چند ماه دیگر اعلام می‌کند.مالک نخعی این راهم گفت که عجله در اعلام عدد نهایی تن کیلومتر ممکن است جبهه‌گیری صاحب کالا و ضرر کامیون‌دار را در برداشته باشد و اضافه کرد: قرار شده 8 کلاس بارگیری در نظر گرفته شود که دو کلاس مربوط به کشنده و 6 کلاس بارکش است. بر این اساس عدد پایه برای کرایه خالص کامیون در نظر گرفته می‌شود و فرض بر این است که  این عدد پایه برای مسیری مسطح در آب‌ و هوای مناسب است و محموله مواد خطرناک نیست و همه‌چیز در سطح پایین در نظر گرفته‌شده است و بعد به آن ضریب می‌خورد. موضوعی که هنوز  درباره آن به نتیجه نرسیده‌ایم مسیرهای یک‌سر خالی و یا دو سر بار است که تحت این شرایط می‌خواهیم تن کیلومتر واقعی را بسنجیم.  ما می‌خواهیم به شرایطی برسیم که صاحب کالا متوجه شود حقوق راننده را تاکنون پرداخت نمی‌کرده و حالا می‌خواهد این هزینه را درست و واقعی بپردازد.

نخعی ادامه داد: در بخش علمی کار که قرار است کرایه کالیبره شود و بر اساس معادلات و فرمول به آن برسیم به نتایج ارزشمندی رسیدیم و با موافقت سازمان راهداری ظرف چند ماه آینده عدد دقیق تن کیلومتر در سیستم بارنامه‌نویسی وارد می‌شود و دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند از این عدد تخلف کند و پایین‌تر بیاید.

 

آسان بار-آسان پدیا-تن کیلومتر و سرنوشت نهایی آن-مالک نخعی

 

او تأکید کرد: کلیت قضیه این است که اکنون تن کیلومتر کشنده کاملاً تعیین‌شده است و از آنجایی‌که تن کیلومتر قرار است به تفکیک کلاس باری تا کلاس 8 تعیین شود و عددهای متفاوتی داشته باشد کار ادامه دارد.

او بابیان اینکه طرح موضوع تن کیلومتر توقع ایجاد کرده و رانندگان می‌خواهند هر چه زودتر به این نتیجه برسند، گفت: اکنون جامعه کامیون‌داران و جامعه دولتی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به یک فرمول اساسی برسیم که نرخ تمام‌شده حمل واقعی باشد اما پیدا کردن عدد واقعی هزینه‌ها و درآمدها کار راحتی نیست و تا همین‌ الان بر مبنای عرضه و تقاضا و تخمین بوده است.

مالک نخعی در خصوص نحوه اجرای تن کیلومتر، ادامه داد: اکنون بین جامعه عمومی و خصوصی بخش حمل‌ونقل در خصوص قطعیت اجرای تن کیلومتر اشتراک نظر وجود دارد و در همین راستا تاکنون 6 جلسه هماهنگی برگزارشده است اما از آنجایی‌که روزبه‌روز با چالش‌های جدی و پارامترهای هزینه‌ای جدیدی در بازار مواجه می‌شویم دامنه تحقیقات گسترده و کار زمان‌بر شده است.

از سوی دیگر داریوش امانی، معاون سازمان راهداری با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته جاری با تائید وزیر راه کلیات این طرح نهایی شده و به مرحله اجرا برسد.

امانی گفت: در ماه‌های ابتدایی امسال و در قالب تجمعاتی که از سوی راننده‌های کامیون درباره شرایطشان صورت گرفت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها بحث چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بود. آنها در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخ‌ها، این مسئله را نیز مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ براساس تن-کیلومتر تعیین شود.

به گفته او پس‌ از آنکه سازمان راهداری توانست بحث افزایش نرخ کرایه‌ها را نهایی کند، موضوع تغییر مبنای نرخ‌گذاری نیز در دستورکار قرار گرفت که امروز به نتیجه‌ای قطعی رسیده است.

معاون سازمان راهداری بابیان اینکه نرخ‌گذاری براساس تن-کیلومتر نیاز به مطالعات گسترده داشت، تأکید کرد: اگر بنا بود سازمان راهداری، مطالعه و جمع‌بندی نهایی در این زمینه را به یک شرکت خصوصی واگذار کند احتمالاً رسیدن به نتیجه‌ای قطعی به بیش از یک سال زمان نیاز داشت؛ اما با پیگیری مسئولان سازمان و برگزاری جلسات چندین ساعته میان مسئولان، کارشناسان و نمایندگان اصناف کار به یک نتیجه قطعی رسید.

آسان بار-آسان پدیا-تن کیلومتر و سرنوشت نهایی آن-داریوش امانی

 

امانی اضافه کرد: درحال‌حاضر طرح مطالعاتی به نتیجه‌ای قطعی رسیده تا بتوان ازاین‌پس مبنای محاسبات کرایه را تغییر داد.

به گفته او، درحال‌حاضر کلیات این طرح نهایی و برای بخش‌های مختلف ارسال‌شده است تا در استان‌های کشور به مرحله اجرا برسد. در این رابطه نیاز به‌نظر نهایی شورای‌عالی حمل‌ونقل وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری با تائید وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.

معاون سازمان راهداری در آخر خاطرنشان کرد: در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های سازمان به وجود آوردن شرایط مناسب برای ادامه فعالیت رانندگان کامیون بوده و خوشبختانه در این ماه‌ها طرح و سیاست‌های مثبتی به‌منظور بهبود شرایط رانندگان به تصویب و اجرا رسیده و سازمان همواره تلاش کرده خدمات قابل‌توجه رانندگان را درنظر داشته و تمام توان خود را برای به وجود آوردن شرایطی مناسب برای این قشر زحمت‌کش جامعه بسیج کند.

 

جریمه در انتظار شرکت های حمل و نقل

جریمه در انتظار شرکت های حمل و نقل

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری عباسعلی بنی اسدی با اشاره به تعلیق یکماهه پروانه ۹۵ شرکت حمل ونقل بار به دلیل تخلف گفت: این شرکت ها مرتکب تخلف شدند و در صورت تکرار تخلف پروانه آنها به صورت دائم لغو می شود.

بنی اسدی گفت: حمل ونقل جاده ای مجموعه فعالیت هایی است که در زمینه های گسترده ای از جریان تولید، توزیع، مصرف کالا و خدمات در کشور انجام می شود. به همین خاطر است که این حوزه در اقتصاد کشور و اقتصاد تک تک افراد جامعه نقش انکارناپذیری را دارد.

او ادامه داد: برخلاف بسیاری از صنف که دولت صرفا وظیفه رگلاتوری را بر عهده داشته و نظارت وظیفه اتحادیه هاست، در بخش حمل ونقل جاده ای، قانونگذار وظیفه تدوین استانداردها و نظارت بر فعالیت صنفی را بر عهده دولت گذاشته است.

او با بیان این که در حمل ونقل جاده ای این نظارت توسط سازمان راهداری اعمال می شود، افزود: از ابتدای سال جاری و پس از اتفاقات سری اول مربوط به کامیون داران کمیسیون های ویژه ای تشکیل شده بود.

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که نظارت سازمان به دو شکل انجام می شود، گفت: بخشی از این نظارت از طریق رسیدگی به تخلفات رانندگان (کمیسیون ماده ۱۱) و بخش دیگر نیز از طریق کمیسیون ماده ۱۲ به تخلفات شرکت ها و موسسه های حمل ونقلی رسیدگی می شود.

استقرار کمیسیون های ویژه در پایانه های حمل بار 

بنی اسدی بیان کرد: بعد از اتفاقاتی -اعتراضات- که سری قبل در کشور روی داد کمیسیون های ویژه ای تشکیل شد. بیشترین مشکلی در بخش رسیدگی به شکایت رانندگان داریم این بوده که چون رانندگان به دلیل ارتباط کار با شرکت ها حاضر به شکایت نبودند. کمیسیون رسیدگی به تخلفات یک کمیسیون شبه قضایی است که شبیه آن در جاهای دیگر نیز وجود دارد. در نتیجه نمی توانیم از اصول قضایی عدول کنیم. اصول قضایی می گوید که مهم ترین رکن این است که یک شاکی وجود داشته باشد.

او اظهار کرد: در دو سه ماه اخیر کمیسیون های ویژه در پایانه ها و مراکز بار مستقر شده و به محض صدور بارنامه، اطلاعات و رفتارهای صورت گرفته را کنترل می کردند. اگر در این بررسی ها حق راننده ای ضایع شده بود به آن رسیدگی می کردند.

او با بیان این که کار این کمیسیون های ویژه از اول تیرماه امسال آغاز شد، افزود: در این موضوع به یک مشکل برخوردیم؛ پس از یکماه رانندگان می گفتند که بنده شکایتی نکرده ام چرا به استناد تضییع حقوق بنده با شرکت برخورد کرده اید. این به خاطر همان تعاملات کاری است که واقعا دست ما را می بندد.

مقام مسئول سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از سامانه شهرا، ۱۴۱، سایت ۱۴۱ و... به عنوان سامانه هایی برای دسترسی رانندگان برای طرح شکایت نام برد و گفت: کمیسیون های ویژه در سطح کشور و در هر اداره کل هستند و اختیار تامی هم دارند که تابع ضوابط اداری سازمان است و از تیرماه امسال تاکنون کمیسیون های ویژه به ۱۲۱۰ پرونده رسیدگی کرده اند که از این تعداد ۶۳۹ به جریمه نقدی منتهی شده، ۱۶۷ مورد تذکر کتبی، ۲۷۱ مورد برائت و ۱۳۳ مورد تعلیق پروانه فعالیت داشته ایم.

او با تاکید بر این که تمرکز این کمیسیون ها رسیدگی به شکایت رانندگان است، اظهار کرد: خیلی راحت می توانیم بررسی کنیم که آیا اطلاعات و ارقام درج شده در بارنامه درست است یا خیر؟ رانندگان شماره بارنامه و نام شرکت صادر کننده را به ما می دهند. بلافاصله می توانیم بارنامه را کنترل می کنیم. همواره به رانندگان اعلام کرده ایم که چنانچه شرکت ها به دلیل شکایت، باری ندهند به شدت با شرکت ها برخورد می کنیم.( در مورد مزایای حذف بارنامه کاغذی بخوانید )

او با اعلام این که نمونه این برخوردها پایانه تهران بود، افزود: وقتی شرکت در حال بررسی بارنامه بود راننده در مسیر بود برای بارگیری. شرکت حمل ونقل با صاحب کالا تماس گرفته و می گوید بار فلان راننده را لغو کنید چون رفته و شکایت کرده است.

آسان بار-آسان پدیا-جریمه در انتظار شرکت های حمل و نقل

تعلیق ۲ ماهه پروانه شرکت معروف حمل ونقلی 

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری با تاکید براین که با این شرکت معروف برخورد کرده و به مدت ۲ ماه پروانه آنرا تعلیق کردیم، تصریح کرد: به هر روشی که اطلاعات را به دست آوریم که راننده ای را بلک لیست کنند به شدت برخورد می کنیم.

بنی اسدی در خصوص کمیسیون ماده ۱۲ اظهار کرد: اگر چه روال رسیدگی این است که شاکی مراجعه می کند، اما با مراجعه به پایانه به دنبال آن بوده ایم که رفتار را در بین مردم شکل دهیم تا از حق خود با شکایت کردن دفاع کنند. از حدود سه دهه گذشته ضوابط تشکیل شرکت های حمل ونقل به سمت و سویی بوده که برای افرادی مجوز صادر می شود که در این بخش آورده سرمایه داشته باشد و یک بارنامه نویس صفر نباشد.

او ادامه داد: شرکت هایی که از دهه ۷۰ تاسیس شده اند مکلفند کامیون ملکی ارائه دهند. هدف از این کار آن است که در کامیون ملکی راننده مستخدم شرکت استریال هزینه های کامیون بر عهده شرکت حمل ونقل بوده و بسیاری از این مشکلات راننده های خود مالک کمتر است. ضمن این که کامیون در اختیار بخش حمل ونقل کشور است و دیگر شخصی نیست.

او با اعلام این که امروز برای تاسیس شرکت حمل ونقلی در شهرهای درجه یک ۱۲ دستگاه کامیون و برای شهرهای توانمند ۷۵ دستگاه مورد نیاز است، گفت: از ۵ سال قبل که سیستم جامع صدور بارنامه راه اندازی شد، تمام فعالیت های شرکت ها در سامانه ثبت می شود.

مقام مسئول سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآور شد: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط سازمان راهداری در شهریور ماه برای خیلی از کامیون ها بارنامه صادر شده که به معنای کار کردن کامیون ها بوده است، اظهار کرد: اما از ابتدای مهرماه بر اساس بررسی های انجام شده شرکت هایی که ۱۰ دستگاه کامیون ملکی به بالا داشته در صورت نداشتن هیچ کارکردی از ابتدای ماه جاری بر اساس تکلیف قانونی برخودرهای لازم انجام شود.

آسان بار-آسان پدیا-جریمه در انتظار شرکت های حمل و نقل

بنی اسدی با بیان این که ۹۵ شرکت مشمول لیست تنبیهی سازمان راهداری و حمل ونقل قرار گرفتند، اظهار کرد: این شرکت ها به مدت یکماه تعلیق پروانه شدند و به تعدادی هم تذکر کتبی داده شد. اگر این شرکت ها بخواهند به این شکل صاحبان کالا را بلاتکلیف بگذارند برخوردهای شدیدتری با آنها اعمال خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که دلیل این شرکت ها برای عدم فعالیت چه بوده است، افزود: این شرکت ها از زمان ابلاغ رای تا امروز عدله محکمه پسندی برای ما ارائه نکرده اند، به نظر می آید اینها تابع جو رانندگان خودمالک قرار گرفته بودند. این در حالی است که شرکت های مذکور اساسا برای این تاسیس شدند که همواره در اختیار صاحبان کالا و متقاضیان حمل بار در کشرور باشند. چه آن که اگر این کامیون ها را ارائه نمی کردند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به آنها مجور نمی داد.

او در عین حال با قدردانی از شرکت هایی که در ایام اعتراض رانندگان فعال بوده اند، بیان کرد: کامیون دارانی که کامیون آنها از سوی افراد ناشناس آسیب دیده بر اساس مصوبه دولت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به صورت نقدی خسارت آنها را جبران می کند.

او با اشاره به این که تعلیق این شرکت ها از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، تصریح کرد در صورت تکرار تخلف، می توانیم پروانه شرکت ها را به صورت دائم لغو کنیم. در ۱۸ استان کشور ۹۵ شرکت حمل ونقل بار متخلف به مدت یکماه تعلیق پروانه شده اند.

بنی اسدی در پایان گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای برخورد با شرکت های متخلف فقط ابزار تنبیهی در اختیار دارد.

 

 

کامیون یخچالی و حمل بار با آن

یک کامیون یخچال دار کامیون و یا ون طراحی شده برای حمل بارهای سریع در دمای خاص است.

کامیون های یخچالدار از ماشین های یخچالدار که دارای تهویه ای ساده برای حمل میوه است، متفاوت می باشد. کامیون های یخچالی می توانند به اندازه یخ سرد شوند و به انواع سیستم های خنک کننده مکانیکی و دیزلی مجهز هستند که از دی اکسید کربن (به صورت یخ خشک یا به صورت مایع) به عنوان یک عامل خنک کننده در این مدل کامیون های استفاده شده است. اتاق یخچالی کامیونت به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند دمای بار سرد را حتی در شرایط تابستان گرم در خارج از کامیون حفظ کنند.

اولین کامیون های کامیون های مجهز به یخچال های مکانیکی در سال 1925 توسط صنعت بستنی معرفی شد. در سال 2010 در سراسر جهان حدود 4 میلیون کامیون با یخچال و فریزر مورد استفاده قرار گرفت.

 

اتاق حمل بار کامیون یخچالی

اتاق حمل بار یخچالی کامیونت در واقع یک واحد یخچال عایق شده است که بر روی یک شاسی نصب می شود. اتاق حمل بار یخچالی همانند اتاق حمل بار بر روی شاسی کامیونت ، وانت بار و .. قرار می گیرد و به دلیل استفاده از ساندویچ پانل در ساخت آن میزان اتلاف انرژی به حداقل می رسد.

کامیونهای یخچالی در اواخر دهه 1930 در ایالات متحده به شکل مدرن ظاهر شدند که بر اساس قرار گرفتن یک واحد یخچال عایق شده روی یک شاسی تولید شده بودند. این پیکربندی تقریبا برای 80 سال تغییر نکرده است، اما حجم تجهیزات، ظرفیت آن ها در طول گذشت سالها توانسته بهبود یابد.

ویژگی‌های اتاق های حمل بار یخچالی

1.عایق انرژی

2.ایزوله بودن

3.امکان ورود و خروج هر نوع آلودگی به درون اتاق وجود نداشته باشد.

 


کندانسورهای اتاق حمل بار کامیون یخچالدار

برای اتاق حمل بار یخچالی از کندانسور هایی استفاده می شود که شامل یک قطعه فلزی از لوله است که به شکل پیچیده پیچ خورده است. این لوله با یک نوع مایع فوق العاده با تکنولوژی بالا، شناخته شده به عنوان مایع خنک کننده پر شده است.

شرکت ماموت و کامیون‌های یخچالی

شرکت ماموت به عنوان یکی از پیشتازان در امر صنعت به خصوص در زمینه ساخت انواع اتاق های حمل بار با تولید محصولات با کیفیت و ویژگی هایی نظیر افزایش کیفیت و سبکی و مقاومت و عایق بودن محصولات خود را از دیگر تولید کنندگان متمایز ساخته است.اتاق حمل بار یخجالی ماموت از سازه ساندویچ پانل ساخته شده است.

لایه‌های متفاوت ساندویچ پنل در اتاق کامیون یخچالدار

1.یک لایه میانی ساخته شده از فوم

2.پلی اورتان

3.پشم سنگ و سایر مواد دیگر

درب عقب اتاق حمل بار یخچالی دو لنگه بوده و بر روی 3 لولا با ضخامت 8 میلی متر از جنس چوب چند لایه با دو وزق آلوزینک و دارای عایق بنی PVC با لاستیک مخصوص می باشد.

 

مشخصات اتاق یخچالی ایسوزو ۵/۲

نوع اتاق :

ابعاد بیرونی

  • طول ۳۲۰۰ میلیمتر
  • عرض ۲۰۰۰ میلیمتر

ابعاد داخلی

  • طول ۳۰۲۰ میلیمتر
  • عرض ۱۷۸۰ میلیمتر
  • ارتفاع مفید داخل ۱۶۵۰ میلیمتر
  • حجم ۹ مترمکعب

ساختار شاسی

شاسی و قطعات فلزی ساخته شده از فولاد با استحکام بالا (St52-3/Qst 380Tm)

 


اتاق یخچالی ماموت

ساختار اتاق

دیواره های بغل ، جلو، سقف از عایق ساندویچ پانل یک تکه (پلی اورتان آلمانی)مخصوص دو رو ورق آلوزینک پیش رنگ شده (ضخامت ورقها بیرون ۰٫۸mm و داخل ۰٫۵mm و از رو ۲۵ میکرون رنگ پلی استر و از زیر پرایمر مخصوص) – تمام پروفیل های نگهدارنده پانل(بیرون و داخل) از آلومینیوم مخصوص – دارای سیستم روشنایی داخل سردخانه .

ضخامت دیواره ها

دیواره جلو ۱۰ سانتیمتر و دارای تقویت جهت اتصال یونیت – سقف ۱۰ سانتیمتر و دارای تقویت جهت اتصال پلیت – دیواره بغل ۱۰ سانتیمتر – کف ۱۵ سانتیمتر با زیر ورق پیش رنگ شده خارجی و رو دارای ریل آلومینیومی جهت جریان هوا زیر پالت ها.

 

 

سرد کننده ها

  • Safkar Model 325E – . قابل استفاده با برق سه فاز یا حرکت میل لنگ کامیون – قابل تنظیم دمای -۱۸ تا +۲ درجه سانتیگراد
  • Safkar Model 325K – . قابل استفاده با حرکت میل لنگ کامیون – قابل تنظیم دمای -۱۸ تا +۲ درجه سانتیگراد .
  • پلیت های سردکننده قابل استفاده با برق سه فاز- قابل تنظیم دمای–۳۵ تا ۰ درجه سانتیگراد (مخصوص بستنی) .

 

درب عقب

  • درب دولنگه و بر روی هر لنگه ۳ لولا و یک قفل با ضخامت درب عقب ۸۰ میلیمتر از جنس ساندویچ پانل و دارای عایق بندی P.V.C با لاستیک مخصوص می باشد .
  • تجهیزات سفارشی اتاق یخچالی ماموتدرب بغل بزرگ : ۱۵۰*۹۰ سانتیمتر .
  • درب بغل متوسط : ۹۰*۷۰ سانتیمتر
  • درب بغل کوچک : ۸۰*۶۰ سانتیمتر
  • گلگیر : ۲ یا ۴ عدد ربع دایره
  • نردبان

وام گرفته از: تراکزکار

 

اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی

اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی

با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات و دلایل اصلی رانندگان برای اعتراضات، گرانی لاستیک و لوازم یدکی خودرو بوده است،همچنین مطالبات دیگری نیز سبب این اعتراضات شده است، اما به نظر می رسد که علاوه بر حل شدن حدودی از این مشکلات، این اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی جدی توسط افراد مربوطه است.

آسان بار-آسان پدیا-اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی-اعتراضات رانندگان

 

هزینه های کمیسیون ها برای راننده ها سنگین تمام می شود

یکی از فعالان جاده ای با سابقه با بیان اینکه صنف رانندگان کامیون همواره قدردان زحمات مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و آنان را پدر دلسوز خانواده بزرگ حمل و نقل می دانند، بیان می کند: کامیون داران همیشه سازمان راهداری را حامی خود دانسته و برای قوانین وضع شده از سوی این سازمان احترام قائل هستند.

قاسمی تصریح کرد: رانندگان کامیون به منظور پیشرفت کشور با تمام مشکلات کالای مورد نیاز مردم و واحدها و کارخانه جات را در کمترین زمان ممکن از نقطه ای به نقطه دیگر جابه جا می کنند و امروز از سازمان راهداری درخواست کمک داشته و انتظار دارند مسئولان این سازمان به داد آنها برسند. کامیون داران همیشه سازمان راهداری را حامی خود دانسته و برای قوانین وضع شده از سوی این سازمان احترام قائل هستند.

این راننده پیشکسوت ادامه داد: در ماه اگر بخواهیم یک سرویس بار از بندرعباس به تهران منتقل کنیم ۵ میلیون تومان بارنامه این سرویس می شود که یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را باید به صورت نقدی بابت کمیسیون گاراژ پرداخت کنیم، ۶۰۰ هزار تومان هم هزینه سوخت سرویس می شود، حدود ۲۳۰ هزار تومان هم باید بابت حق بیمه پرداخت کرد و مبلغی را نیز بابت هزینه های خودرو از جمله روغن و هزینه های نگهداری و حتی خورد و خوراک خود کنار بگذاریم، رانندگان کامیون سالانه ۵۰۰ هزار تومان بابت شارژ هوشمند پرداخت می کنند و به راستی یک راننده کامیون با این هزینه ها و درآمدها به کجا خواهد رسید.

آسان بار-آسان پدیا-اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی

 

او همچنین اضافه کرد: زمانی که یک حلقه لاستیک ۴ میلیون تومان و روغن ۵۰۰ هزار تومان بوده و کل درآمد راننده کامیون از یک سرویس طولانی مدت ۳ میلیون تومان بود که باید با آن خرج خانواده و کرایه خانه را هم بدهد راننده چه طور می تواند درآمدزایی داشته باشد.(در مورد مشکلات تامین لاستیک بیشتر بدانید)

قاسمی تصریح کرد: یک حلقه لاستیک چرا باید با قیمت ۵ میلیون تومان هم در بازار پیدا نشود، چرا در این ۱۱ روز باید انبارهای احتکار لاستیک کشف و شناسایی شود؟ چرا عده ای با منفعت طلبی خود آرامش کشور را به هم می ریزند و امنیت روانی جامعه را در معرض تهدید قرار می دهند؟

او ادامه داد: ۲۰ درصد به کرایه حمل بار افزوده شد اما در مقابل قیمت لاستیک سر به فلک کشید و روغن به ۴۴۰ هزار تومان رسید!

 

آسان بار-آسان پدیا-اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی-اعتراضات کامیون داران

 

یکی دیگر از فعالان حمل و نقل نیز در این زمینه می گوید: یکی از وعده هایی که مسئولان دادند بحث بیمه تکمیلی رانندگان بود، به رانندگان گفتند مشکل بیمه تکمیلی برطرف شده و رانندگان بروند ثبت نام کنند، رانندگان یک روز در صف ایستاده و برای دریافت مزایای بیمه تکمیلی ثبت نام کردند و مبلغ ۳۰ هزار تومان هم از آنها کسر شد، اما هنگامی که برای دریافت هزینه های بیمه تکمیلی مراجعه می کنند عملا اینگونه نیست.

او با اشاره به اینکه نرخ بیمه هرسال افزایش می یابد، اظهار می کند: سالی ۲۳۰ هزار تومان باید حق بیمه پرداخت می کنیم تا پس از پرداخت ۳۰ سال حق بیمه با ماهی یک میلیون تومان بازنشسته شویم، به راستی در این شرایط سخت اقتصادی چگونه می توان با حقوق کم بازنشستگی روزگار گذارند، خرج چند نفر را داد و کرایه خانه هم پرداخت کرد!

یکی دیگر از کامیون داران هم اضافه کرد: شغل رانندگی با وجود داشتن مشکلاتی همچون سختی کار، حوادث جاده ای، سرما و گرما جزو مشاغل سخت به حساب نمی آید.  این اعتراض ها بهانه ای برای رساندن صدایمان به مسئولان است ما به دنبال اعتراضات تنش آفرین نیستیم و تنها انتظار داریم مسئولان به وعده های خود عمل کنند.

 

آسان بار-آسان پدیا-اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی-اعتراضات رانندگان

 

او با انتقاد از وضعیت دلالی در حمل بار می گوید: در استان هایی که اعلام بار دارند مشکلی در زمینه دلال بازی نیست، اما در شهرهایی که فاقد اعلام بار هستند دلال ها سوءاستفاده کرده و برای رانندگان گربه می رقصانند به طور مثال بارنامه را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاکتور کرده و یک میلیون تومان آن را خود و شرکت طلب می کنند و صاحب کالا هم به گمان اینکه بار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برایش تمام شده است قیمت آن را به روی کالا کشیده و به دست مشتری می رساند و در این میان تنها رانندگان ضرر کرده اند.

یکی دیگر از کامیون داران نیز گفت: امروز همکاران من در تامین لاستیک با چالش و مشکلات جدی مواجه هستند، قیمت بالا و کمبود لاستیک در بازار موجب شده که دست از کار بکشند. قیمت یک جفت لاستیک بالای ۱۰ میلیون تومان است کامیون دارانی که ۱۸ چرخ دارند چقدر باید کار کنند تا بتوانند یک جفت لاستیک بخرند؟

 

آسان بار-آسان پدیا-اعتراضات همچنان نیازمند رسیدگی-اعتراضات کامیون داران

 

او تصریح کرد: علاوه بر لاستیک قیمت لوازم یدکی نیز به شدت افزایش پیدا کرده، هزینه تعمیر موتور ۳۰ میلیون تومان است، همه این قیمت ها در کنار نبود هیچ گونه حمایتی باعث شده رانندگان دست به اعتراض بزنند.

این راننده تامین لاستیک به قیمت ارزان، در نظر گرفتن سختی کار و تلاش در راستای بهبود وضعیت معیشت رانندگان را از مهم ترین خواسته های رانندگان برشمرد. هنوز کامیون داران ناچار هستند کمیسیون های سرسام آوری پرداخت کنند و مدیریت این بخش اصلاح نشده است.

او گفت: همه کامیون داران تنها و تنها به دنبال خواسته های به حق خود هستند و چیزی فراتر از حق خود نمی خواهند، در این اعتراض ها اسیر نقشه دشمن نخواهند شد، قطعا کسانی که به بهانه اعتراض دست به برخی اقدامات می زنند از قشر رانندگان نبوده و مسیر آنها از کامیون داران جداست.

دالایی در پایان خاطرنشان کرد: کامیون داران هم از بیکاری و عدم بارگیری خوشحال نیستند، قطعا آنها هم در زندگی کرایه خانه و قسط داشته و باید مخارج زندگی را تامین کنند و به خوبی می دانند با نشستن در خانه درآمدی نخواهند داشت، اما اگر امروز به خواسته های آنان رسیدگی نشود قادر به ادامه کار نخواهند بود، اگر اول خردادماه امسال کامیون ها به دلیل اعتراض زمین گیر شدند تا مدتی دیگر این کامیون است که راننده را متوقف می کند چون قطعات و لاستیک در بازار نیست و کامیون هم بدون لاستیک تکان نمی خورد.