آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

آسان بار

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

اهمیت بارنامه در حمل بار جاده ای

 

اهمیت بارنامه در حمل بار جاده ای

 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت : بررسی کارت هوشمند،سلامت راننده،معاینه فنی،ویژگی های ایمنی بارگیری و تمامی مقررات فنی در حوزه ایمنی می بایست بر اساس کنترل بارنامه انجام شود که این بارنامه ها به دو نوع بارنامه حمل جاده ای داخلی و بارنامه حمل و نقل بین المللی با کامیون یا CMR مربوط هستند. و از مهم ترین اطلاعات ذکر شده در بارنامه های کامیون های حمل جاده ای که توسط دولت چاپ میشود و از مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تبعیت می‌کند و در اختیار مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل قرار داده می‌شود. این بارنامه در ۶ نسخه تهیه می‌شود که به این ترتیب است:

بارنامه مخصوص گیرنده کالا (نسخه تمبردار)

*بارنامه مخصوص سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

*بارنامه مخصوص راننده

*بارنامه مخصوص فرستنده کالا

*بارنامه مخصوص شرکت یا موسسه حمل‌ونقل

 

اطلاعاتی که به‌طورکلی در بارنامه‌های داخلی درج می‌شود شامل:

  • اطلاعات عمومی (شماره بارنامه، سریال بارنامه)
  • اطلاعات فرستنده و گیرنده (نام و نام خانوادگی و آدرس فرستنده، نام و نام خانوادگی و آدرس گیرنده)
  • اطلاعات راننده، اطلاعات خودرو، اطلاعات بار، اطلاعات مالی (مبلغ کل کرایه، پیش‌کرایه و…) است. باید توجه داشت مهر و امضا موسسه حمل‌ونقل در بارنامه درج و بارنامه باید به امضا راننده و گیرنده کالا هم برسد.

 

 


 

 

افزایش نظارت بر حمل و نقل شهرستان ها با همکاری و همفکری انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل

به گزارش آسان بار محسن پناهنده سرپرست اداره کل راهداری استان همدان در نشستی که به منظور بررسی و حل مشکلات و همچنین ایجاد هماهنگی های لازم در بخش حمل و نقل کالاهای شهرستان های استان همدان نظیر ملایر،تویسرکان و نهاوند برگزار شد بر افزایش نظارت بر حمل و نقل شهرستان ها با همکاری و همفکری انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل به هدف جلوگیری از فرار بار تاکید کرد.

 

نظارت و کنترل صدور بارنامه

او همچنین بر نظارت و کنترل صدور بارنامه به جهت نرخ گزاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان بر پر اهمیت بودن کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز تاکید کرد که این امر افرادی چون صادرکنندگان (شرکت یا موسسه حمل‌ونقل)،فرستندگان بار،تحویل گیرندگان بار و رانندگان را درگیر این مقررات می کند.(بی

ممنوع بودن تردد راننده بدون به همراه داشتن بارنامه در محورهای مواصلاتی و نا امن کردن فضا برای افراد متخلف با همکاری انجمن های صنفی و شرکت ها با همکاری پلیس راه از طریق اجرای گشت های منظم و مستمر از مهم ترین نکاتی هستند که پناهنده به آن اشاره کرد و این بارنامه ها می بایست همچنین دارای مشخصاتی شامل محل آگهی،قیمت بار،مبلغ بیمه و محل تخلیه عوارض دولتی باشد. در ادامه او تصریح کرد که دستگاه کارت خوان در تمامی شرکت ها و انجمن های صنفی نصب شده که برای تمامی دریافتی ها و انجام مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل است. ( بیمه نامه باربری چیست؟ )

بارنامه شفاف و الکترونیکی

ارائه بارنامه شفاف و الکترونیکی که نسخه جدید بارنامه ها هستند، مهمترین راه جلوگیری از متضرر شدن راننده،امنیت کالا و قاچاق آن و برقراری عدالت جاده ای با توجه به گسترش دریافت اضافه مبلغ از رانندگان در بعضی از شرکت های حمل و نقل است و هچنین رصد راننده و محموله او به راحتی قابل انجام است.

 

 

انتخاب و نگهداری از تایر کامیون

 

انتخاب و نگهداری از تایر کامیون

روزی نیست که از روش‌های انتخاب و نگهداری از تایر کامیون جائی نشنویم؛ این موضوع در ظاهر هم بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما متاسفانه باورهای غلطی که در ذهن افراد جای گرفته، راه را برای نکات و راهکارهای به روز بسته است.

تایرهای کامیون شما، به عنوان تنها بخشی از کامیون که با سطح جاده، تماس مستقیم دارد، باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد. تایرهای کامیون، بر هندلینگ (handling)، سواری، ترمزگیری و مهم‌تر از همه کنترل و امنیت شما تاثیر بسزایی دارد. پس باید در انتخاب و نگهداری از تایر کامیون بیش از پیش روش‌های علمی و به روز را به کار گرفت.
برای بهره‌گیری به بهترین شکل از تایرهای کامیون خود نکات کوچکی است که در این مقاله بدان می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تعدادی از سوالات را پاسخ دهیم. تایر کامیون باید فشار هوای مناسب، عمق عاج کافی، تعادل و هماهنگی کافی با سایر تایرها را داشته باشد. پس اگر می‌خواهیم عمر تایرهای خود را بالا ببرید، برای تایر کمتر هزینه کنید و ایمن برانید باید نکات زیر را حتماً مورد توجه قرار دهید.

بررسی تایر کامیون به طور منظم و دوره‌ای کمک می‌کند از وضعیت تایر خودروی خود اطمینان حاصل کنید، بهترین زمان برای بازدیدها و بررسی‌های دوره‌ای بازدیدهای ماهانه است. البته اگر در جاده‌هایی نامناسب و پر از چاله و دست‌انداز، در مناطق سرد، یا فواصل بسیار طولانی رانندگی می‌کنید باید این بازدیدها را در فواصل زمانی کوتاه‌تر انجام دهید. همیشه قبل از سفرهای طولانی لاستیک‌های خود را مورد بازدید قرار دهید، هرچه بازدیدها بیشتر باشد زودتر می‌توان مشکلات کوچک را پیدا کرده و به راحتی حل کرد. مثلاً یک میخ کوچک را قبل از اینکه به مشکلی بزرگ تبدیل شود را دیده و آن را مرتفع کرد.

 

 

 

برای نگهداری از تایر کامیون باید ابتدا دلایل اصلی تخریب تایر را بشناسیم

نگهداری نامناسب از تایر می‌تواند به استهلاک، صاف شدن، یا حتی ترکیدن آن بینجامد. عواملی غیر از خود تایر بر این موضوع تاثیرگذار هستند، لوازم یدکی مستهلک، عدم توازن چرخ‌ها، رانندگی نامناسب همگی در خرابی لاستیک‌ها نقش دارند.

در هر مراجعه دوره‌ای برای نگهداری از تایر کامیون چه چیزهایی بررسی شود؟

در هر مراجعه دوره‌ای برای نگهداری از تایر کامیون باید از متخصص بخواهیم موارد زیر را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

باد زیاد: فشار زیاد هوا در لاستیک باعث می‌شود، مرکز لاستیک با جاده تماس بیش از حدی داشته باشد و مرکز لاستیک با سایش زیاد عاج‌هایش را از دست دهد، این در حالی است که گوشه‌های لاستیک به خاطر تماس کمتر، سایش کمتری پیدا می‌کنند، در نتیجه، عاج‌ها تعادل خود را از دست می‌دهند.( برای مطالعه در مورد انتخاب تایر مناسب برای خودرو کلیک کنید)

باد کم: فشار کم هوا در لاستیک باعث می‌شود، لاستیک بیش از حد روی جاده پهن شود و کناره‌های لاستیک با تماس بیش از حد با جاده، عاج‌های خود را از دست دهد. این اتفاق باعث می‌شود کناره‌های لاستیک به سرعت مستهلک و ناایمن شوند.

عدم توازن چرخ‌ها و استهلاک عاج‌ها در یک طرف تایر: وقتی چرخ‌ها با هم متوازن نباشند، احتمالاً گوشه‌ای از تایر به خاطر تماس زیاد با جاده مستهلک شده و عاج خود را از دست می‌دهد.

استهلاک نامنظم عاج: این پدیده معمولاً به خاطر عدم تعادل چرخ‌ها یا عدم کارائی ضربه‌گیرها اتفاق می‌افتد. که عاج‌ها را در سمتی از تایر از بین می‌برد.

بالا آمدن بخشی از عاج یا کنار لاستیک: این اتفاق نشان‌دهنده جدا شدن یکی از کمربندهای تایر از دیگری است که بسیار خطرناک هم هست.

 

 

 

در حین رانندگی برای نگهداری از تایر کامیون چه چیزهایی باید بررسی شود؟

لرزش‌های غیرمعمول یا حرکت سنگین تایرها همراه با سر و صدا: این پدیده می‌تواند عدم تعادل تایر، کنده شدن عاج یا جدا شدن کمربند تایر را نوید بدهد که باید به سرعت آن را بررسی کرد و در صورت لزوم تایر را با تایر زاپاس تعویض کرد.

کشش کامیون به یک طرف: وقتی در سرعتی مشخص در حال حرکت هستیم، کامیون به یک سمت کشیده می‌شود، این مشکل نشان‌دهنده این است که احتمالاً یکی از تایرهای آن سمتی که کامیون به آن کشیده می‌شود یا باد کمی دارد یا تایر مستهلک و خراب شده است. اگر مشکل از تایر نباشد، احتمالاً مشکل از سیستم ترمز یا عدم توازن چرخ‌هاست.

تاثیر بررسی عاج تایرها در نگهداری از تایر کامیون

کیفیت و عملکرد تایرها در کشش جاده‌ای یکی از موضوعاتی است که برای رانندگان کامیون اهمیت بسیاری دارد. مثلاً در مواردی که جاده توسط آب باران خیس شده است، کشش و چسبندگی کامیون به سطح جاده بسیار مهم است. این کشش توسط عاج تایرها تامین می‌شود، پس از در نگهداری از تایر کامیون کوشا باشیم. حداقل باید به طور ماهانه، استهلاک‌های غیر عادی و شدید در عاج را بررسی کرده و از سلامت عاج‌ها مطمئن شویم.
دقیق‌ترین روش اندازه‌گیری عاج، دستگاه اندازه‌گیری عاج است که در ابزارفروشی‌ها وجود دارد، اما برخی رانندگان کامیون هنوز هم از ابزارهای قدیمی مانند سکه استفاده می‌کنند.

نگهداری از تایر کامیون؛ تاثیر بررسی باد تایر

تنظیم مرتب باد تایر کامیون ساده‌ترین راه کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر تایر کامیون است. حداقل ماهی یک بار فشار هوای داخل تایرها را با یک فشارسنج با کیفیت چک کنید.

ریزه‌کاری‌های نگهداری از تایر کامیون

نکات و فعالیت‌های ریز دیگری برای نگهداری از تایر کامیون وجود دارد که متخصصان تعمیر خودرو به آن تسلط کامل دارند، اما بهتر است که به عنوان راننده هم آن‌ها را بدانیم تا بتوانیم به تعمیرکاران راحت‌تر اعتماد کنیم.

  1. جا به جا کردن تایرهای جلو و عقب
  2. بالانس تایرها
  3. توازن چرخ‌ها

صرف زمان چند دقیقه‌ای برای تایرها، انجام بازدیدهای دوره‌ای و چک کردن تایرها قبل از سوار شدن به کامیون خود، علاوه بر بالا بردن عمر تایرها و کاهش مصرف سوخت، باعث بهبود عملکرد کامیون و مهمتر از همه ایمنی سرنشین (سرنشینان) و دیگر خودروها می‌شود.

 

بررسی عملکرد دستگاه های ناوگان باری جاده ای

 

بررسی عملکرد دستگاه های ناوگان باری جاده ای

غلامحسین دغاغله گفت: حمل‌ونقل جاده‌ای برای صاحب کالا نسبت به حمل‌ونقل ریلی دارای مزیت‌هایی است که سهم جاده در حمل ‌ونقل به ۹۰ درصد رسیده است.

روش‌های قابل اجرا برای ایجاد همگرایی بین جاده و ریل

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای غلامحسین دغاغله در زمینه روش‌های قابل اجرا برای ایجاد همگرایی بین جاده و ریل با هدف ایجاد ارزش افزوده و ارتقا بهره‌وری اظهار داشت: حمل‌ونقل جاده‌ای برای صاحب کالا نسبت به حمل‌ونقل ریلی دارای مزیت‌هایی است که سهم جاده در حمل ‌ونقل به ۹۰ درصد رسیده است که البته با اصلاح برخی موارد از سوی سیاستگذاران و البته ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا همراه با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی و اقتصادی قابلیت اصلاح می‌تواند تناسب حمل کالا در کشور بین جاده و ریل را فراهم کرد.

روزانه ۱۰۰ هزار بارنامه در کشور صادر می‌شود

او گفت: روزانه ۱۰۰ هزار بارنامه در کشور صادر می‌شود که ۵۰ هزار دستگاه در ناوگان باری کشور فاقد عملکرد هستند که این نشان دهنده این است که فارغ از اینکه بار به ریل منتقل شود یا نشود حمل‌و‌نقل جاده‌ای دچار مشکل است که به طور قطع باید در این زمینه فکری شود و در سال گذشته ماهانه ۲۸ میلیون تن بار با بارنامه جابجا شد و آمارهای سامانه‌های WIM و سایر سامانه‌ها حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیون تن بار در کشور جابجا شده است؛ یعنی حتی در صورت انتقال بار مورد نیاز راه‌آهن، تأثیر چندانی در وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای نخواهد داشت و همچنین مشکلات این بخش شامل معیشت رانندگان و عرضه مازاد ناوگان و سرمایه‌های سرگردان در کشور است که بلا استفاده مانده است.

او همچنان افزود:  علی‌رغم فراهم بودن تمام شرایط برای حمل ریلی،‌صاحبان کالا حاضر حمل بار با ریل نیستند و حمل‌ بار‌های ریل پسند و حمل‌ مواد خطرناک با ریل نیازمند برنامه ‌ریزی است.


 

 

 

 

خسرو سرایی گفت: صاحب کالا دغدغه‌ای برای رساندن بار خود به‌موقع ندارد

در بخش دوم این میزگرد خسرو سرایی گفت:  اقتضائات اقتصادی امروز برخلاف روند ایدئال لجستیک حرکت می‌کند، در واقع صاحب کالا دغدغه‌ای برای رساندن بار خود به‌موقع ندارد، زیرا شرایط بازار کشور رقابتی نیست و مباحث حمل‌ونقلی تابع تجارت بین‌المللی و داخلی هستند و در ایران حمل‌ونقل ترکیبی به‌ندرت استفاده می‌شود به‌طوری‌که برای مسافت‌های طولانی اگر کامیونی بار خود را به مقصد رسانده در برگشت با ریل به مبدأ برگردد و یا کامیون با بار خود سوار کشتی‌های رو-رو می‌شود؛ و از طرفی در حمل‌ونقل چندوجهی متأسفانه هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

 

چرا شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی و چندوجهی در کشور قدرت پیدا نمی‌کنند؟

در ادمه محمد سیاوشی نیز در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی و چندوجهی در کشور قدرت پیدا نمی‌کنند گفت: مهم‌ترین عامل موفق نبودن این شرکت‌ها اساساً هزینه تخلیه و بارگیری از مدی به مد دیگر بالا است و علت موفقیت حمل‌ونقل جاده‌ای خدمات درب به درب محسوب می‌شود و یکی از مشکلات حمل کالا با راه‌آهن، هزینه‌ و اتلاف زمان در تخلیه و بارگیری است، مگر اینکه حمل ریلی از مبدأ تا مقصد باشد. فقط با ارائه تسهیلات و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه می‌توان حمل‌ونقل ریلی را نسبت به جاده توجیه‌پذیر کرد و هزینه‌های ریلی شامل حق دسترسی، حق مالکانه و حق کشش است که جاده فقط از یک نرخ مشخص توافقی برخوردار است. لذا در تعرفه‌ها حمل‌ونقل ترکیبی باید هزینه‌های تخلیه و بارگیری موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل مهدی صفری مقدم نیز گفت:  باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌های حمل‌ونقل چندوجهی و ایجاد مراکز لجستیک مانند دو بال لازم و ملزوم یکدیگر هستند. وقتی مراکز لجستیکی نداریم فعالیت شرکت‌های چندوجهی معنا پیدا نمی‌کند.

 

عملیات حمل ترکیبی گران تمام می‌شود

وی افزود: یارانه‌هایی که به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌شود باعث می‌شود عملیات حمل‌ ترکیبی گران تمام شود؛ اما در بر عکس این اتفاق رخ می‌دهد و چنانچه به سمت روش حمل بهینه حرکت کنیم ۳۰ درصد هزینه‌های حمل کالا در کشور کاهش می‌یابد که موجب صرفه‌جویی سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال می‌شود. یکی دیگر از سایر کارکرد‌ها بحث تلفات جاده‌ای است که بر اساس این مدل حدود ۱۲ درصد کاهش تلفات جاده‌ای و ۱۵ درصد کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از حمل‌ونقل را تجربه کنیم و نیز اگر مدل بهینه مزیت اقتصادی دارد اما باید توجه کنیم با توجه به برنامه توسعه صنایع و معادن تغییر الگو یک ترجیح نیست بلکه یک الزام برای مدیریت ایمنی در دهه‌های آینده است.

 

 

خرید و فروش اطلاعات حمل و نقل و دلالی دربازار کامیون داران

 

خرید و فروش اطلاعات حمل و نقل و دلالی دربازار کامیون داران

به گفته یکی از راننده‌های خود مالک، ساختار سرمایه‌گذاری از ناوگان فرسوده تا قیمت لیزینگ خودرو که باعث بالارفتن قیمت تمام شده است دلیل تمامی مشکلات رانندگان خودروهای سنگین است.

ناوگان فرسوده و مدرن

محمدمهدی هراتی ‌زاده با بیان ‌این‌ که در چنین شرایطی بدون وجود ناوگان فرسوده، ورود راننده به چرخه سرمایه‌ گذاری غیر ممکن است، افزود: از طرفی همین ناوگان فرسوده و مدرن به دلیل اختلاف دیدگاه مدیریت بهره‌ برداری در عاملیت زمان، جریان دلالی و خرید و فروش اطلاعات حمل‌و‌نقل را فراهم می‌آورند وهمچنین اختلاف دیدگاه مدیریت بهره برداری در ناوگان به صورت این است که عده ای با انتظاری طولانی به دنبال بهترین گزینه هستند و عده ای دیگر نیز به انتطار زمان برای خرید نمی مانند. وی پیچیدگی مشکلات را منجر شدن موضوعات قرارداد و پیمانکاری با فرار مالیاتی به کارگزاری و پورسانت نامید.( معضلی به نام نوسازی ناوگان برای رانندگان کامیون)

نبود روابط حقوقی مشخص و ترجیح فرایند کارگزاری

این راننده خود مالک همچنین گفت: نبود روابط حقوقی مشخص و ترجیح فرایند کارگزاری که در برخی موارد به پورسانت و تبانی می‌انجامد؛ با گریزگاه مالیاتی و تضاد منافع برخی مالکان ناوگان مدرن که استهلاک سرمایه و هزینه‌های گران دلاری دارند، با کارکرد ریالی که فقط برمبنای منافع ناوگان فرسوده تنظیم شده و مناسبات بازار بر آن قرار گرفته، معضل حمل‌و‌نقل است.

 

 

 

فواید ناوگان‌های جدید

وی همچنین افزود که ناوگان جدید دارای فواید زیادی است که نصیب مالک خودرو نمیشود و مافع ملی را که با هزینه شخصی و درآمد مساوی نسبت به ناوگان فرسوده حاصل می‌شود، از جمله:

1.صرفه‌جویی در مصرف سوخت به ازای هر ماه بین 2 تا سه هزار لیتر سوخت ۳۰۰۰ ریالی(قوانین جدید اروپا برای کاهش مصرف سوخت)

2.بهره‌وری ۱۵ تا ۲۰درصدی

3.ایمنی و سیستم تعلیق موثر در حفظ جاده و جلوگیری از حوادث

4.عدم آلایندگی محیط زیست نام برد.(6راهکار عملی برای کاهش آلایندگی محیط زیست)


 


 

پرداخت نشدن وام کم بهره مدت دار

این فعال بخش حمل و نقل از اعمال نشدن تفاو‌ت‌هایی بین ناوگان فرسوده و نو در زمینه مالیات و عوارض نوسازی با محدودیت‌های ترافیکی در برنامه توسعه نیز خبر داد و از پرداخت نشدن وام کم بهره مدت دار توسط بازار یارانه با توجه به تحمل رکود از جانب خودرو سازان و صرف شدن سرمایه کامیون داران جدید در بخش خدمات عمومی اعلام نارضایتی کرد و نیز سوال خود را در مورد مالکان خودرو اینگونه بیان کرد:  آیا وقت آن نرسیده است رقابت عادلانه شود و مبالغ صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذار در حساب کاربری و کارکرد مالک هر کامیون مشمول، نزد صندوق توسعه ملی حمل‌و‌نقل اعتبارسنجی و ذخیره ‌سازی شود؟

 

 

 

 

نقش رانندگان در پیگیری حقوق خود


نقش رانندگان در پیگیری حقوق خود

آرش جلیلوند فعال خود مالک حوزه حمل و نقل با بیان نمودن سوال اینکه چرا حرکت‌های جمعی مثل تشکیل تعاونی‌ها به نتیجه نمی‌رسد،پاسخ را ضعف مدیریت عنوان کرده است.

 

او این مطلب را با توجه به ادامه دار بودن مشکلات رانندگان این حوزه در شبکه های اجتماعی خود مطرح کرد ومقصر بودن اعضای یک تیم را انجام ندادن وظایف در قبال یکدیگر بیان کرد.

پیتر دراکر دانشمند آمریکایی می‌گوید: مشکل از هدف‌گذاری غلط شروع می‌شود، اظهار کرد: به بیان دانشمندان علم مدیریت اهداف باید SMART باشند و همچنین اضافه کرد: هر یک از حروف کلمه SMART نشانگر یکی از خصوصیات هدف‌گذاری است و در شرایط ایده‌آل، اهداف یک شرکت، بخش یا واحد کاری باید به شرح زیر باشند:


 

SMART مخفف چیست؟

 -S مخفف Specific (مشخص): یک حوزهٔ مشخص را برای بهبود هدف قرار دهید.

- M مخفف Measurable (قابل اندازه‌گیری): پیشرفت را اندازه‌گیری کنید یا دست کم معیاری برای اندازه‌گیری آن مشخص کنید.

- A مخفف Assignable (قابل واگذاری): مشخص کنید چه کسی مسئول اجرای آن است.

- R مخفف Realistic (واقع‌گرایانه): ذکر کنید که با منابع موجود، چه نتیجه‌ای را می‌توان به طور واقع‌گرایانه‌ای انتظار داشت.

- T مخفف Time-related (زمان‌مند): مشخص کنید که اهداف در چه زمانی حاصل خواهند شد.

هدف ریشه کن کردن بی‌عدالتی در پایانه بار بندرعباس است

و در آخر افزود: برای مثال وقتی که می‌گوییم هدف‌مان این است که بی‌عدالتی را در پایانه بار بندرعباس ریشه‌کن کنیم؛ بی‌عدالتی را باید چگونه اندازه‌گیری کنیم و چگونه بگوییم ظرف 6 ماه بی‌عدالتی را از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؟      به‌طور قطع بدون این معیارها مدتی دور خودمان می‌چرخیم و آخر خسته و افسرده می‌شویم..